Sider

mandag 16. april 2012

En del av seg selv

 

“Å velge å miste en del av seg selv. Uvirkelig. Ikke sånn man hadde tenkt seg det. Det er jo selve lykken. Selve beviset på vellykketheten.

En dag måtte jeg velge bort noe som var en del av meg for at jeg selv skulle få være. Et sånt tap smerter gjennom all fornuft og (u )virkelighet. Ingen kan se det på meg – verden går på akkurat samme måte som før. Hjertet mitt blør og verden går bare videre.

Jeg kunne kanskje sagt det. Ropt ut hvor vondt og tomt det er inni meg. Men det spiller liksom ingen rolle, det er som det er allikevel og jeg er fremdeles meg. Og jeg smiler jo, for livet mitt går jo stadig videre også.

Det går flere rundt som meg med usynlige tap. Flere som ikke er så vellykket og tradisjonelle.
Kanskje skal jeg henge opp en plakat et sted, skrive at jeg også er med i klubben deres? Med i alles klubb. Med et bein i begge leire. Jeg vet hemmeligheten deres.

Ja. Men jeg vet også at livet går videre, og at vi alle bærer på våre personlige sorger. I så måte er jeg ikke unik. Ikke der heller.

Aldri glemt!”

 

 

1 kommentar:

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :