Sider

mandag 3. mai 2010

Et glimt av vår igjen!

Etter noen grisekalde dager, og høyst ustabilt vær, mer enn glimtet solen frem på søndag. Vi var ikke sene med å flytte måltidene ut, så det ble både sen frokost (frunsj?), og siden grilling på verandaen. Nydelig – det er lite jeg setter mer pris på enn å kunne innta måltider ute. Kanskje særlig frokost, det gir en helt spesiell stemning når dagen gryr, fuglene kvitrer og solen varmer.

Under her kan du se et halvferdig frokostbord, jeg har forresten holdt ut med det serviset noen år nå, men jeg ser at det bør byttes ut - stikkord: det var noe min mann tok med seg inn i forholdet.. ;-) Fornyelse er på sin plass!

DSC00175

Bortsett fra å vente på sola strever jeg litt med å holde formen god nok om dagen. Dette lokket av trøtthet, og mangel på energi, vil liksom ikke slippe nok til at jeg kommer meg ovenpå. Jeg vet det bare er å holde ut – ikke gi opp – og å holde meg i gang. Hvis jeg hviler altfor mye er det feil også, da tar veien tilbake når formen blir bedre, enda lengre tid. Jeg tror det er viktig for systemet mitt å holde seg i gang :-) Så får man heller bli forbigått av gamle damer med rullator når man beveger seg ut blant folk for å aktivisere seg litt ;-) Hihi.. det har nemlig skjedd flere ganger at eldre mennesker med rullator går forbi meg ;-) DET er ganske komisk!! Heldigvis kan jeg le av det!!

I går grillet vi, og det var mer enn koselig. Gassgrillen vår har fått ny gass, så det var bare å kjøre på. Jeg hadde handlet masse grillmat, og på Rema 1000 fant jeg sågar mini-hamburgerbrød. Kjempekult for småspiste jenter på ca 8,5 :-) Jeg fikk meg ikke til å kjøpe de småburgerne de hadde i butikken, så jeg kjøpte heller kyllingkjøttdeig og laget mine egne. Jeg hadde kyllingkjøttdeigen i en bolle, hadde i litt salt, egg, revet hvitløk og så rev jeg en liten løk så jeg bare fikk de gode smakene uten biter. Ungene her spiser mer enn gjerne løkbitene hvis jeg har det i, men siden jeg skulle lage småsmå burgere, så tenkte jeg at løkbiter ble litt voldsomt, å rive løken er forøvrig et tips for foreldre med barn som ikke spiser løk hvis de ser den ;-) Så hadde jeg i litt chili. De ble skikkelig saftige og gode. Kyllingkjøttdeigen er såpass løs at det ikke er nødvendig med noe særlig væske. Jeg hadde ikke noe ekstra væske i i går.

DSC00176

DSC00179

Burgerbrødene smakte ikke særlig godt, men ideen er jo god og neste gang tror jeg at jeg vil lage dem selv. Kanskje en idé for barnebursdag… :-) En fancy cocktailpinne i, eller en drinkparaply, og maten blir veldig morsom!

Av håndarbeid går det trått om dagen, men babysokker har det blitt noen av. Ca 5 par siste uka. Trenger ikke å tenke, bare strikke. Og når jeg ikke orker å strikke kan jeg sy dem sammen. Heklet også et sjal i uka som gikk, det ga jeg til naboen som fylte 86 på lørdag! Populært! :-)

Det er mandag morgen i skrivende stund. Mann og barn er ute av huset, og jeg har satt på oppvaskmaskinen og hengt opp en klesvask. Skal ta meg et par timer på sofaen, og så får jeg møte dagen litt mer entusiastisk etterhvert.

Ha en strålende dag!

 

4 kommentarer:

  1. De burgerne skal jeg forsøke!! Og miniburger med miniburgerbrød bør jo bli en vinner... Grill er en fin ting, og vi fikk endelig vår på plass i går. Hele familien var happy med det, ser for meg at den skal brukes MYE utover!

    SvarSlett
  2. Hei, Therese
    Tusen takk for hilsen, det minnet meg på at det er en stund siden jeg har besøkt bloggen din. Leser at formen din ikke er på topp, ønsker deg god bedring!

    Herlig at det endelig begynner å våres, men det kan godt bli litt varmere. Ønsker deg en fin uke. Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Hei :) ja det er deilig med vår og ikke minst det å kunne spise ute igjen.
    Dette var en koselig bloggpost.
    Jeg håper formen din bir bedre for hver dag.

    SvarSlett
  4. Hei.:)
    Du er som vanlig flink jente!
    Jeg ønsker deg god bedring av
    hele mitt hjerte.
    Kos for familien klarer du å få til uansett
    form. Jamen godt gjort.
    Håper du får en god uke.
    Klem og varme tanker
    fra krykkja.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :