Sider

lørdag 19. juni 2010

Helg i kjærlighetens tegn

1_2677034!img2676936

Og nå er det ikke bare fordi min kjære er hjemme i helgen – han er jo i ferd med å avslutte noen ukers jobbprosjektpendling – men mer fordi det er kongelig bryllup i Sverige.

Jeg innrømmer gladelig, og har tatt min skjerv av “mobbing”, fordi jeg elsker både kongelige bryllup og kongehusene generelt. Vet ikke helt hvorfor, men det tiltaler meg, og så er det en slags virkelighetsflukt å drømme seg bort i flotte kjoler og pene mennesker. Jeg tror bestemt at landet vårt tjener på at vi har et kongehus, og jeg synes de representerer Norge på en utmerket måte. Ute i verden er det helt spesielt med kongehus, så det er klart det vekker oppsikt når våre kongelige representerer ute i verden.

Men når det kommer til bryllup, så er nok seremonien og festen en helt annen enn de fleste av oss vil oppleve, men kjærligheten er nok like sterk og like viktig for dem som for oss vanlige dødelige.

I går kveld så jeg den direktesendte konserten fra Stockholm som var regjeringens gave til Victoria og Daniel, og jeg må si at sjelden har jeg sett en bedre konsert. Det var virkelig en festkveld, men med så mye varme og tilstedeværelse. Kveldens konferansier var en perle! Morsom og nær og profesjonell.

Det var ikke fritt for at tårene rant der på slutten. For dere som ikke har sett den så finnes den sikkert på svt.no, eller så sendes den i reprise på svt1, søndag kl 13.

Gratulerer til brudeparet!

Markblomster_11751_300x225_yG7

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :