Sider

mandag 11. juni 2012

Skal så lite til!

En flott helg er over. Mandagen startet overskyet med ca 15 grader. En fornøyd 5.klassing svinset avgårde i gul bukse og blomstrete topp, store, hvite solbriller og Converse… tenåra er farlig nære!

Fredag hadde vi jentekveld, da far i huset var på sommerfest med jobben. Vi grilla hennes favorittburgere ute, satt under parasollen og drakk brus av høye glass. Vi hadde også kinobilletter, hun hadde valgt en film med Miley Cyrus. Jeg så bare at det stod “Tillatt for alle”, og bestilte villig vekk. Filmen het LOL og jeg takker alt som er å takke for at hun ikke forstod alt. Denne filmen var nok mer for de som hadde runda 15 år.. selv om det var mange yngre enn det i salen. Selv var jeg den eneste voksne og var den eneste som kanskje lo av det aller meste Smilefjes som blunker 

Da vi kom hjem laget vi iskrem i iskremmaskinen. Det ble en variant med vanilje (fra vaniljestang) og nonstop. Veldig, veldig godt.

Lørdag var far relativt redusert, men i 14-tida var han i gang, etter at vi jentene hadde vært i gang noen timer og fått unna både post hos farmor og farfar, handling og diverse, og da reiste vi alle 3 på GeoCaching. Det er ganske gøy, en slags skattejakt. Alle skulle bare visst hvor mange skatter som ligger gjemt rundtomkring. Det kan være små, små micro’er, litt større bokser, og ganske store. Noen inneholder bytteting – man kan ta en liten ting oppi der og legge igjen noe – eller det kan være en liten Travel Bug som man tar med seg videre og legger i en ny skattekiste Smilefjes 

Med Smarttelefoner er dette veldig enkelt, selv om det krever litt å sette seg inn i alt på starten. Det finnes fine app’er man laster ned, og så er man igang. Husk å sette på GPS’en.. da blir det enklere (tips fra ei som holdt på å gå fra konseptet fordi ting ikke virka.. fordi jeg skulle spare strøm på tlf og slo av GPS.. hoho).

En flott helg, altså. Håper også på en flott uke, og at sola trenger seg igjennom skylaget og lager fine sommerdager. Selv skal jeg bruke noen dager på å hente meg inn, kroppen er fortida ikke på lag med meg, og alt gjøres med stålvilje og smertestillende. Altså; ikke veldig uvanlig, bare en konstantering. Smilefjes som blunker 
Men jeg har en bunke lesestoff klart, så dette går strålende.

Ønsker alle en virkelig flott uke! Rød rose 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :