Sider

torsdag 21. februar 2013

Perfekt måltid når man har gode venner på besøk!

Tida går, og blogg er ikke alltid det jeg prioriterer. Hadde noen fine dager da jeg følte meg litt ovenpå, men så kommer jo hverdagen igjen og da blir det lite.
Sånn er livet.

Et par av de fine dagene klaffet med at vi fikk besøk av et vennepar til middag. Og siden jeg faktisk kunne tenke hele setninger innimellom, så bestemte jeg meg for å utfordre meg selv. Da ble det Chicken Tikka Masala, Nan, Raita og Mangochutney. Alt, utenom chutneyen laget jeg fra bunnen. Og du verden som det frister til gjentakelse!

Oppskriften fant jeg på Trines Matblogg, som jeg må innrømme er en av mine favorittblogger.



(bilde fra google)

Jeg gjorde forresten litt om på Raitaoppskriften, for jeg mener at Raita skal ha mynte i seg. Så jeg droppet ristede og malte spisskumminfrø, og dro til med en god slump frisk, hakket mynte. Det ble så godt!

Nanoppskriften fant jeg også hos Trine, og doblet like godt oppskriften så jeg kunne putte noen brød i fryseren. Jeg laget de på samme måte som hun foreslo, la de på varme stekebrett øverst i ovnene. Anbefaler å smøre plata litt der leivene skal ligge for god smak. (Og la bakepapiret være, det kan begynne å brenne.. kremt.. erfaringslæring for min del)

Jeg smeltet forresten smør, som jeg tilsatte korianderfrø jeg hadde gitt en omgang i morteren, og revet hvitløk, og penslet Nan-leivene før jeg satte dem i ovnen.. NAM! Det ble godt. Frister dermed ikke å kjøpe ferdige nan fra butikken noensinne igjen!

Som den elendige bloggeren jeg er så tok jeg jo ikke bilder annet enn med min egen hjerne. Veldig uproft! Men gjestene var over seg av begistring og spiste masse mat MED lyder som mmm…. aaahh.. oohh… DET liker jeg!

Vi lurte litt på hva vi skulle drikke til, og endte med å spørre de høyst kvalifiserte folkene på vinmonopolet. De foreslo en Riesling som funka helt perfekt.Virkelig en innertier! Gutta dro vel også til med øl etterhvert, som de syntes klaffa (Carlsberg Gold). Jeg hadde igjen Prosecco fra velkomstdrinken, og det funka også helt supert dersom man liker bobler.

Alt i alt et utrolig godt måltid hvor vi satt lenge og koste oss, og småpiste både Nan som vi dyppa i sausen, og de gode, gode kyllingbitene.. nam nam.. Anbefaler alle som liker indisk mat å prøve denne oppskriften!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :