Sider

fredag 14. februar 2014

Superdeilig brød!

Jeg liker best ren mat. For all del, jeg kan gjerne spise noe søppel innimellom, men til daglig liker vi best ren mat.

I noen år nå har jeg bakt brød. Hjemmebakt brød er jo veldig deilig, og særlig når det er ferskt. Men når man baker jevnlig må brødet også være godt dagen etter, og ikke smule i stykker etter frysing.

Fant en herlig oppskrift på Trines Matblogg, som heter Sissels grovbrød. Det er så utrolig godt. 
Jeg setter i bløt det grove + frø + havregryn og vann kvelden før (Trinn 1), og tar utbakingen dagen etter når jeg har mulighet (trinn 2).

Lar deigen eltes 10-15 minutter i min fantastiske Kenwood KM020, og så skal den heve.
Puttes i former.
Heves.
Stekes.

Og det skal stekes på 220 grader så skorpa blir nydelig sprø.

Jeg bytter litt på frø/grovmel, og tilpasser væskemengden, men brødet blir like herlig.

Har seff ikke bilde, men gå inn på Trines Matblogg og sjekk det ut. Smilefjes 


1 kommentar:

  1. Dette var fristende. Noterer tipsene og oppskriften til neste uke.... Koselig blogg du har.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :