Sider

onsdag 6. april 2011

Påskekrim på forskudd

Jeg er solgt! Jussi Adler-Olsen skriver fantastisk flott, og jeg nyter hver side. Du må bare like krim, så gjør Jussi Adler-Olsen resten. Persongalleriene er vel ganske standard, men veien til oppklaring er genial, drivende og interessant. Og selv om personene er ganske standard, så greier forfatteren å gjøre dem så interessante at man får et eierforhold til dem.

Hele tiden får jeg lyst til å lese videre, og jeg lurer hele tiden på hva som skjer på de neste sidene.

Kvinnen i buret, som er første boken i serien om Carl Mørck og Avdeling Q, var drivende god. Jeg led av litt krim-vegring etter å ha lest den fantastiske boken Hypnotisøren av Lars Kepler. Den var så bra at jeg rett og slett måtte ha meg litt Knausgård før jeg kunne ta fatt på mer krim. Jeg er så glad for at jeg ga Jussi Adler-Olsen en sjanse, for han leverer strålende krim. Det er meldt verandavær fremover, så nå blir det gode ulltepper, varm drikke og gode bøker ute i frisk luft.

--

Formen er akkurat nå ok,  og jeg har nådd over litt forskjellig. I går fikk jeg laget god middag til familien, kjørte en unge avgårde, og så hentet jeg en annen, det ble litt klesvask og rydding.. og ja, 3 timers søvn midt på dagen. Det gikk rett og slett ganske bra i går. Som alltid når noe skal gjøres kreves det en diger porsjon vilje, men det er greit. Jeg har vilje! Smilefjes som blunker 

Fra i dag er det voksenuke, når den er over så er det bare et par skoledager før vi tar påskeferie. Blir hjemmepåske, så det planlegges grilling og kos i vårsola. Vi håper å få låne en liten niese/kusine, og så tar vi ting ellers ganske på sparket etter vær og føre.

Og på toppen av alt – det er så deilig å glede seg på andres vegne. Som jeg har nevt tidligere så skjer det fantastiske ting med folk rundt meg, og det gir meg en hel masse. Det er flott å være vitne til at “ting ordner seg”, og i tillegg ha snille venner som på tross av at jeg ikke orker å være sånn ordentlig og fysisk til stede, allikevel tar meg med på reisene sine. Det er ensomt å være syk over lengre tid, men disse flotte menneskene er store nok til å se at det finnes mer i meg enn bare mangelen på fysisk tilstedeværelse og lite energi. Og det at jeg får lov til å gi, det gir meg i bøtter og spann tilbake.

Herlig!!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :