Sider

torsdag 26. mai 2011

Har tenkt lenge, og nå må det prøves :-)

Da jeg var i Libanon og jobbet med barn i flyktningleire, samt reiste rundt i det lille landet, Libanon, fikk vi en deilig salat.
Tabbouleh.

Flickr - cyclonebill - Tabbouleh.jpg

Den ser omtrent ut som den på bildet. Den er laget av blant annet bulgur, persille, tomat, sitronsaft, olivenolje og rødløk/vårløk (fikk begge varianter). Den har selvfølgelig sine lokale varianter, og sammen med Hummus, som også er delish, så var disse to nesten alltid med når vi ble servert mat.

Personlig tok det litt tid å venne seg til den hummusen der nede, for den har så mye olivenolje, pluss etter min smak, altfor mye tahini (som er noe sånt som malte sesamfrø).



Men ettersom jeg har laget Hummus selv, så har jeg blitt veldig fan, og den blir bedre og bedre for hver gang.

Nå skal allikevel Tabbouleh til pers, og jeg håper det blir sommerens slager. Sammen med kylling er den skikkelig god, og den er både frisk og deilig. De neste par ukene skal jeg tråle den store verdensveven for å finne en fin oppskrift.
Gleder meg!

2 kommentarer:

  1. Det der så godt ut...

    Kos deg med lørdagen..

    SvarSlett
  2. Hei,hei :) Gleder meg til den oppskriften kommer altså. dn hørtes supergod ut ! Ramla tilfeldigvis innom bloggen din idag, jeg kommer nok innon deg igjen :)
    Ønsker deg milde og snille dager <3
    Lilljekonvall

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :