Sider

søndag 18. januar 2009

Søndagsfreden har senket seg!

Hjemmkommet fra familiebursdag i snøværet. Det har snødd kraftig her i Vestfold i dag, og veiene var ikke akkurat brøytet da vi skulle hjem heller. Snøen er ganske våt, og ryktene sier at det blir mildt og regn på tirsdag, så ingen grunn til å brekke ryggen på snømåking. Nå er vi så heldige at vi ikke trenger å måke, da vi bor i et borettslag. I praksis kan vi gå tørrskodd til garasjen der bilen står snøfritt og greit, hvilket føles som en stor luksus i min lille verden =)

Husmorsysler denne helga har det blitt litt av. Er i den heldige situasjonen at svigerinnen min og jeg baker litt for hverandre når det er familiebursdager, og i dag var det min tur til å bake. Dvs, jeg bakte i går. En lettvint, saftig, kaloririk og herlig krydderkake. Kan legge ut oppskrift seinere.
Mer baking, har bakt 4 brød, og det gjorde jeg i dag.

Pannebåndet ble både ferdig, og passe til hun som skulle ha det. Det var moro. Hadde også heklet et lite sjal til jenta som hadde familieselskap i dag. 6 år og greier, så da måtte hun få et fint sjal, maken til det mammaen hadde fått til sin bursdag i desember. Hun var veldig fornøyd.

Strikker nå på et blått pannebånd til stedatteren min, hun er 7 år og favorittfargen har blitt blå. Ikke mer rosa og lilla - hvilket egentlig er greit for meg. Men det finnes veldig lite blått med glitter, for hun liker jo fortsatt glitter.. hmm.. får se hva vi kan gjøre med det! Kanskje et sjal/skjerf/lue/pannebånd er tingen, blått med glitter...?

Fremover nå blir det flere sjal, men jeg planlegger nå å finne garn og stoff til å strikke prinsessekronepannebånd! Langt ord, men skal se om jeg ikke får det til allikevel... =)
Svigermor har bestilt oppfølgeren til en duk jeg heklet til henne til jul i 2007, og det skal jeg nok få til også. Det er en liten duk denne oppfølgeren så jeg må nok gjøre om mønstret, men skal greie det.

Deilig å ha noe å gjøre. Kroppen min er i tilstanden som kalles kronisk utmattelsessyndrom, og dermed må jeg være en del i ro. Å drive med håndarbeid har hatt en positiv innvirkning på meg i så måte. Det føles "nyttigere" å være i ro når man har noe å pusle med. Det er tross alt et fattig resultat å surfe på nettet eller se tv. Er glad i å lese også, så neste steg er kanskje å høre lydbøker mens jeg strikker/hekler.

Nå skal jeg fortsette med blått pannebånd, denne gangen i garnet fra Rema 1000, Mor Aase. Superwash. 100% ren ull. Jeg strikker med dobbel tråd, og det vet jeg ikke om er så veldig lurt. Det blir litt tykt. Men garnet er superbillig, så jeg kan eventuelt strikke en til med enkel tråd. Fargen er fin i alle fall!

God søndagskveld!

1 kommentar:

  1. Hei :) Jeg lurte bare på om du kunne hjelpe meg litt, jeg er ikke sp flink til å ordne på bloggen min, så jeg lurte på om du kunne hjelpe meg til å få en like fin blogg som deg :D?
    Kan du sende svar til min epost: xbellax92@hotmail.com
    Også kan du ta en titt på min blogg ^^
    www.isabelleilertsen.blogspot.com

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :