Sider

søndag 24. mai 2009

Mai, du skjønne milde!

Det har vært en flott helg i Tønsberg. På verandaen vår har vi sol fra morgen til kveld, og så fort vi har mulighet så tar vi en frokost i det fri! Det er deilig!
Nå om dagen har vi noen skikkelig sommerdager, og da må parasollen opp selv til frokost. En sterkt etterlengtet grill av typen gass er anskaffet! Vi testet den første gang på lørdag, og søndag hadde vi foreldrene våre på middag. Det ble grillet sommerkotletter, laks, asparges med spekeskinke og hjemmelagede burgere.. 8 mennesker og all maten bare forsvant. Sånne gjester er det hyggelig å ha. Hadde laget ovnsstekte poteter med timian, hjemmelaget potetsalat og en deilig salat.. det var ikke mye igjen! Herlig!



Verandapynt i starfasen til å bli noe "stort".. hehe.. Krakken skal males, og litt småtteri justeres. De 3 like lyktene var et varp jeg kom over til 199,- på Ica Maxi, og de er veldig koselige. Den andre lykten fikk min kjære og jeg i julegave av min tante og onkel og har vært flittig i bruk inne i hele vinter. Det blir så koselig lys!

Blomster på bordet må man ha, og jeg ser at duken er finere i virkeligheten enn på bilder.. :-) Det er en duk i akryl som jeg kjøpte på superbilligsalg i fjor på seinsommeren.. hvor er jeg litt usikker på, men kan det har vært Kid, da? Uansett er den sommerlig og fin.. og man blir ganske fort lei, så en ny er på trappene til å bli anskaffet. Åhlens, here I come..









2 kommentarer:

  1. Jippi - så kjekt at dere har fått dere grill allerede. Det var en rask "kronerulling"

    GRATULERER og håper dere får mange hyggelige stunder på verandaen i sommer.

    Stargirl

    SvarSlett
  2. Vi gravde litt ekstra dypt i lommene og fant det viktig nok å anskaffe en grill med midlene som var til rådighet :-)
    Har hatt en flott helg i grillingens tegn, så nå er det bare å vente på mer godvær fremover.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :