Sider

mandag 24. august 2009

Ny uke!

Nok en helg er over – og denne var en av de bedre. Fredag ble det en rolig kveld og tidlig senga, og lørdag var det tidlig opp. Vi skulle på tur!! Turen var i to deler: en del der min kjære mann tilbrakte nesten 3 timer i sin favorittbutikk og prøvde utstyr og gjorde research, mens jeg tuslet rundt på kjøpesentret Østfoldhallene i Fredrikstad. Helt ok senter, ikke altfor stort, og de hadde til og med garnbutikk der.. Jeg kjøpte 3 nøster i lilla PT, og 2 nøster Faerytale fra Du store Alpakka.

P8240004

De nøstene skal bli prinsessekronepannebånd og sjal til jentene.

Så kjøpte jeg verdens søteste lille brodersaks. 39,- for denne var et varp!!!

P8240002

P8240001

Jeg ser at bildene ble litt uklare, men det er søtt blomstermønser i gult, grønt og rosa på den. Den er FRYYYKTELIG søt… :-)

Så ble det Nordby kjøpesenter på oss. Kyllingfilet, steker, biff, medisterdeig, bacon og diverse… herlig. Nå er fryseren full av deilig mat. I dag skal jeg steke medisterkaker, som er favoritten til vesla i huset. De er tilbake i heimen på onsdag, så da blir det skikkelig middag med brun saus, grønnsaker og poteter.

Er ferdig med et par sokker som jeg faktisk ble ganske fornøyd med. Lærer noen triks etterhvert. De blogges etterhvert.
Nå holder jeg på med ei lue til nevø Lars, som jeg fant i et hefte fra Sandnesgarn. Den strikkes i Sisu fra Sandnesgarn og det virker kjempefint til lue - blanding av ren ny ull og nylon. Blir nok bra utover høsten! Den blogges plutselig den også.. ;-)

Ha en super uke!!

1 kommentar:

  1. Da blir nok jentene fornøyde med prinsessepannebånd:) Eldste mi brukte sitt mye i fjor, i år må jeg nok strikke et til minstemor og:) Garnbutikken på østfoldhallen er egentlig fin den, greit utvalg:) Lekker lillafarge!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :