Sider

mandag 4. juli 2011

Sommermoro for store og små og forberedt på en regnværsdag, eller kos på verandaen.. FORBEREDT!

Haha.. det ble en lang overskrift. Fant ikke ordene, så da ble det sånnSmilefjes som blunker 

I dag var det først overskyet, men varmt, så kom sola og det ble enda varmere. Lite vind, så jeg har kost meg under parasollen. Har fått den vanen nå som det har blitt varmt at jeg stadig legger flasker halvfulle med vann i fryseboksen. Gjerne legger jeg dem så det fryser en lang istapp inni… (strålende forklart), da innbiller jeg meg at vannet blir bedre (og det er viktig å ikke ta livsløgnen fra folk.. hoho)

Da har man kaldt vann hele tida – skikkelig deilig.

Men det var jo ikke det jeg skulle si, jeg skulle si at jeg har handlet på www.spillskrinet.no i dag. Nei, jeg er ikke sponset.
Vi skal på hytteferie i juli med barna, og de er nå straks 10 og 15 år, så kveldene går ofte med til spill. Klassikerene er

Svarteper! Det går noen runder Svarteper, og hun som er minst har pokerfjes delux hvis hun får/har Svarteper på handa.. men når hun GIR DEN FRA SEG.. DA er det ikke mye pokerfjes Smilefjes som blunker Men det er moro!

Så er det

Uno er et slags Vri Åtter-spill, men ganske underholdende.
Vanlige kort, Monopol og Jakten på den forsvunne diamant er også veldig polulært. Ludo orker vi ikke, det kan fort ta vinter og vår, og hatt over hatt har vi prøvd, men jeg vinner hele tida og de andre blir sure.. (knegg.. og jeg blir litt hovmodig.. kremt..)

I år har jeg handla to kortspill. Viktig var det at det er noe som er morsomt, og kan gå FORT.. hihi..

Det ble Ligretto og Bohnanza. Jeg kan ikke si om de er morsomme eller ikke.. men skal melde tilbake så fort vi får spilt. Når sant skal sies så har de ikke engang ankommet heimen.. men jeg så at pengene var trukket fra kontoen..

1 kommentar:

  1. Moesomt med spill.. i alle former og farger... og ikke minst sosialt.. Mine unger, enda de er 27, 24 og 22, elsker å spille (de liker dataspill også, men er noe helt spesielt å sitte sammen og spille spill), alt i fra kort, til den forsvunnede diamant, geni, ludo, yatzy.. osv..Jeg har kjøpt ute/hage yatzy, crocet, bocca(ellerhva det heter, men er visst ganske ME-vennlig spill, og badmington i tillegg til ludo og kortstokk til campingen... Jeg synes det er kjempemoro..
    Og det med overskrifter.. er vrient. Jeg sliter stadig med dem
    Så koselig å sommerlig bloggen din er
    Ha en fin kveld, og jeg håper formen din er ok, tenker på deg, og leser, om jeg ikke alltid er like god til å kommentere
    Klem

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :