Sider

onsdag 17. august 2011

Bokhøst i vente

Det beste med høsten er bøkene som ofte kommer. Bøker man har ventet på, og bøker man ikke visste man ventet på Smilefjes som blunker.  Og heldigvis kommer det også jevnlige drypp av god litteratur utover både høsten og vinteren.
I februar kommer både Camilla Läckberg og Jussi Adler-Olsen med nye bøker på norsk. Jussi sin bok, Journal 64, kom ut i november 2010 i Danmark, og jeg skulle ønske de fikk ham ut på norsk litt kvikt! Läckberg sin, Englemakersken, kommer på svensk i september, men jeg venter til den kommer på norsk den også. Elsker jo Läckberg sine bøker fra Fjällbacka… likesom jeg elsker Jussi sin Avdeling Q. Smilefjes 

I år har jeg forsåvidt allerede startet bokhøsten i august. Den siste boka til Jan Mehlum er anskaffet, og skal fortsettes på så fort dette innlettet er ferdig. Den heter Straffen, og det er spenning in medias res – umiddelbart!

150130800

Så er det neste anskaffelse på min liste – Jørn Lier Horst – Vinterstengt – den gleder jeg meg til. Jeg leste jo de to første bøkene hans da de kom ut for flere år siden, og ble ikke umiddelbart imponert, selv om jeg likte oppbygging og historien rundt. Men så bor jo mannen i Stavern, som jeg har et forhold til, og jeg ga det en sjanse til. Og han skriver bedre og bedre for hver bok, og de to siste bøkene hans er skikkelig gode! Så jeg er fan, og gleder meg til neste bok.

images (2)

Den tredje glede-seg-til i høst er Anne B. Ragdes siste bok, som også kommer i slutten av måneden. Den heter “Jeg skal gjøre deg så lykkelig”, og den ser jeg virkelig frem til. Bøkene hennes om Neshov familien var helt suverende, og siden dama er klin gæærn, har vill fantasi og skriver godt og er drivende dyktig, så tror jeg dette blir helt knall.

images (1)

Og det er garantert flere bokgleder utover høsten og vinteren. Bøker er virkelig gull, og jeg nyter hvert sekund av en god bok.
Strikketøy er også på agendaen om dagen. Synes det er veldig moro å strikke. Var så heldig å få en ny bok som heter Myke Masker, og den har myyye jeg ønsker å strikke Smilefjes 

Nå skal jeg bake ut 4 brød før jeg synker ned i godstolen med “Straffen”.

Ønsker deg en god uke!

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Engang lesehest alltid lesehest. Kan ikke bare tøyle den hesten:-))
    Du, som liker krim, har helt sikkert masse å glede deg til. Jeg er ikke glad i den sjangeren,er nok nærmere Anne Ragde. Uansett, er lett å fylle lange, mørke og koselige kvelder med en god bok og strikketøy. Herlige høst!
    Ha en fin helg.
    Klem fra krykkja.

    SvarSlett
  2. Bøker må til, altså! :-) Jeg liker krim, ja, men "oppdaget" ikke krim før for noen få år siden. Leser egentlig alt jeg kommer over, og noen av de beste bøkene jeg har lest er ikke krim.
    Gode bøker og strikketøy er virkelig glede!

    Fin helg til deg også!! :-)

    Klem fra Therese

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :