Sider

mandag 8. august 2011

Strikka litt igjen :-)

DSC00118

DSC00113

DSC00117

Tunikaen er etter oppskrift fra Pickles, og dette er vel 4. jeg strikker. Ganske enkel, selv om jeg ikke synes det er lett å få halvpatent pent. Dessuten tar det ganske lang tid.. Men det blir fint!

Garnet som er brukt er Sisu fra Sandnesgarn. Tror kanskje fargen er en utgående, siden KL fikk dem på salg. Men det skal jeg ikke si for sikkert.

Buksa er etter oppskrift fra et hefte jeg kjøpte i fjor, fra Sandnesgarn. Garnet er Sisu, og nå finner jeg ikke nummeret, men begge er kjøpt i forrige uke, så de finnes nok.
Buksa skal forresten være “tights”, men den blir nok ikke det. Den er allikevel ikke så bumsete som andre strikkabukser ofte kan være.

Så litt strikking ble det.

Nå er dagene fylt med hverdagsting igjen, og takk og lov for det. Jeg håper å få til litt rutine i dagene mine igjen, det ville være en glede å få kroppen til å virke noen få prosent.

5 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Var et kjempefint strikkesett. Gir en viss form for tilfredsstillelse når et strikkeplagg er ferdig.
    Jeg blir veldig inspirert av å kikke innom flinke blogdamer. Heldigvis har jeg jo fire oldebarn å strikke til. Nå er det en Mariusdress på pinnene.
    Håper kroppen din vil spille på lag. Lykke til og god bedring.
    Hilsen krykkja.

    SvarSlett
  2. Hallo Krykkja! Koselig at du likte settet :-) Du har helt rett i at det er en tilfredsstillelse når et strikkeplagg er ferdig. Ekstra stas er det å på tross av fysiske(og kognitive) utfordringer, å greie å produsere noe.
    Jeg er veldig glad i Marius-mønster, og det blir litt av det fremover hos meg også (håper jeg).

    Ha en god uke, Krykkja!

    Klemm!

    SvarSlett
  3. ÅÅÅÅÅÅh, så fint!!
    Gleder meg veldig til det kommer i posten en dag;D
    Stor klem!
    KL

    SvarSlett
  4. Kjempe fint sett du har laget :)

    SvarSlett
  5. Så lekkert det var...du er sååå flink.
    Håper alt er bare bra med deg :o)

    Klem Hege-Mamma til 3

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :