Sider

tirsdag 23. august 2011

Høstens første lue!

 

Da er skoleårets første lue strikket. Er ikke veldig fornøyd med garnet, men lua ble fin. Sikkert fin før den ordentlige kulda setter inn. Tror nok det er ei snuppe her som kommer til å annektere den Smilefjes 


Garnet jeg har brukt kjøpte jeg på Europris på vei til fjells i sommer.  Oda fra Trysilgarn. Det er 50%ull og 50%akryl.. yak.. Smilefjes som blunker Men som sagt, som en overgangslue er den fin. Morsomt med flette. Skal forsøke å strikke den i et skikkelig ullgarn også, som feks Alfa fra Sandnesgarn.

Dagen i dag ble ganske effektiv; opp tidlig for å vente på håndverkere.. som enda ikke har kommet.. grrr.. Men de skulle komme i dag, så jeg håper!

God tirsdag!

7 kommentarer:

  1. Du er skikkelig flink til å strikke altså. Heldige du som er så flink :o)

    Du må ta deg en tur innom på bloggen min,har lagt ut en kjempe fin Give Away.

    Klem Hege
    ( Grrr...får fortsatt ikke logget meg inn når jeg skriver her)

    SvarSlett
  2. Den var nydelig. Fant du mønsteret på nettet? Kunne tenkt meg den ;-)

    Ha en fin dag videre
    Klem fra meg til deg :-)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Lua var kjempefin! Skal forstå at den falt i smak hos ei snuppe.
    Har dårlig erfaring jeg også med de GRRRR-folka.
    Er slett oppførsel, og egentlig respektløst.
    Lykke til.
    Klem fra krykkja.

    SvarSlett
  4. Takk for skryt, dere :-) Gjøv på en i rødt Alfa-garn umiddelbart.
    Barbro, jeg kan scanne oppskriften og sende den i .pdf til deg? Ellers finnes den i boka Myke masker.

    Flettevotter og flettelue, det må jo bare bli bra! Og håndverkerne kom til slutt.. nærmere 1430..

    Fiiin tirsdag til dere alle!
    Klem, Therese

    SvarSlett
  5. Å..... så snill du er Therese :-)!
    Jatakk det ønsker jeg gjerne. Og håper jeg kan gjengjelde en tjeneste tilbake en gang :-)

    barbro.ovesen@gmail.com

    SvarSlett
  6. Endelig klarer jeg å legge inn kommentar igjen, har hatt problemer leenge. Men så fikk jeg et tips om hva som kunne løse det, og vips, så går det an igjen!
    Kjempefin lue! Gleder meg til å ta frem strikkepinnene etterhvert jeg også!

    SvarSlett
  7. Nå er det lenge siden jeg har vært på bloggbesøk. Koselig å være her hos deg igjen. Luen er kjempesøt! Håper du har gode dager,

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :