Sider

tirsdag 3. juni 2014

Sokkestrikkabstinens

Nå måtte jeg bare strikke sokker igjen.
Holder egentlig på med kofte, men det er sabla varmt med en kofte i ull på fanget i denne varmen.

Så fant jeg ut at niese på 11 nok trengte ankelsokker i ull når hun skal ut på eventyr i sommer.. jo mer jeg tenkte, jo sikrere ble jeg.
Tante MÅTTE bare sette i gang – tenk om ungen kom til å gå med frosne tær på fredsleir i sommer? Blir ikke fred når folk fryser, vel?

Bak i hodet lurket også en tanke om at jeg faktisk hadde et perfekt nøste Opal som kunne bidra til oppdrag – samt Bitta Mikkelborg sin bok med nydelige mønstre.

Som “flaks” var, så måtte jeg sitte rolig i dag, og nytt strikketøy var da heeelt perfekt.

2014-06-03 20.36.32

Hadde et opprekksmaraton fordi jeg ikke hadde lest oppskriften godt nok – jeg tar den. Det forsinka prosessen noe, men det går da raskt allikevel.

Modellen jeg valgte var Søte frøken sommer. Et fint lite blondemønster, søtt og yndig, akkurat som mottakeren.

Kjenner jo at jeg nå er relativt hekta på dette, og innser at mer Opal-garn må kjøpes inn. Den yndige mora til denne 11 åringen ønsker seg også ankelsokker, så da får jeg finne noe spenstig til henne!

Gleder meg allerede til neste par. Sånn er det å være hekta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :