Sider

lørdag 24. april 2010

Saturday Night’s all right…

Lenge var jeg litt ambivalent til Facebook. Syntes liksom det var litt teit.. og så ble det plutselig en del av hverdagen. Altså, jeg er ikke inne der hver dag, men det er kanskje ikke langt unna ;-)

Men Facebook har vist seg å være en veldig hyggelig greie, jeg har fått kontakt med folk fra “fortiden” som jeg mistet kontakt med fordi det på den tiden ikke fantes så enkle måter å holde kontakt på. Og når man reiser hver sin vei i landet så glir ting litt ut av seg selv.

Til uken skal jeg treffe ei jeg var sammen med døgnet rundt i over 3 uker da vi var i Libanon sammen, og det gleder jeg meg veldig til. En slik opplevelse er helt spesiell, og skaper et spesielt fellesskap.
Libanon dreide seg om et prosjekt gjennom lærerskolen i 2002, vi jobbet i palestinske flyktningeleire og det gjorde stort inntrykk. Selv ble jeg syk innen jeg egentlig fikk fordøyd det og jeg kjenner at det er først nå jeg får anledning til å se alt utenfra og forstå hva det betydde for meg. I begynnelsen var jeg så innmari opptatt av alt det fæle der nede, og at jeg ikke kunne hjelpe, så å fordøye alt og kjenne på hva det hadde gitt meg, det har jeg ikke gjort før det siste året, egentlig. Ikke at det var noe traumatisk, men det var absolutt ting å lære – ting å reflektere over.

Så jeg gleder meg til å treffe min reisekamerat derfra, vi var mye alene i Tripoli, og jeg er kjempeglad for at det var nettopp henne jeg delte den opplevelsen med. Vi kjente hverandre ikke så godt fra før, men når man er sammen døgnet rundt så blir man jo kjent!

Denne uka har det vært mest tåke for meg! Vært ekstremtrøtt (ja, i ett ord ;-) ), men jeg tenker som så at for hver dag jeg er sånn, så er jeg en dag nærmere oppklarning.. ;-) Og jeg produserer jo minst et par babysokker i uka – snakk om å være effektiv da.. hihi.. Kan forresten huske at jeg tok frem støvsugeren også (nei, jeg orka jo ikke å bruke den) og hang opp ei vask. Snakk om husmor! :-D

Er så glad for dere trofast lesere – Krykkja, pannebåndtørklet ditt blir produsert neste uke håper jeg, trenger litt klarere hjerne for å få til det ;-)

God helg!

 

3 kommentarer:

  1. Kjære deg.
    Det haster ikke med å motta pannebåndtørkleet!
    Her er behovet for skinnlue større. Vi våknet til 15 cm. nysnø igår.
    Foringsautomatene til fuglene kom på plass
    i en fart. Er redd for at fuglebestanden blir brutalt regulert i et sånt vær.
    God bedring til deg. Håper du får en fin dag sammen med venninnen din.

    SvarSlett
  2. Jeg har nok sammen forhold til facebook som deg. Rart hvordan det liksom sniker seg inn i hverdagen, selv om motstanden er der. Men av og til skjer det hyggeige ting, slik som at man gjennopptar kontakten med noen. Ønsker deg en fin dag sammen med venninnen din. Også håper jeg at formen er stigende. Klem fra Hanne

    SvarSlett
  3. Jeg synes facebook er en hyggelig syssel, men bruker det med måte. :-)
    Artig å treffe gamle kjente! Ønsker deg en fin dag sammen med reisevennen din.
    Ps Jeg skal prøve å ikke stresse for mye til konfirmasjonen, -men det blir ikke lett.. :-))

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :