Sider

fredag 8. januar 2010

Luestrikking og blomstrende orkideer

Når hjernen ikke spiller på lag, så blir selv enkel sokkestrikking for avansert. Men i disse iskalde tider er faktisk enkel luestrikk veldig bra. Jeg har strikket 2 til husets 8 åring, min stedatter. Hun er veldig fornøyd! Den ene lua er naturhvit og har fått en søt Hello Kitty på seg. Den andre er den med blått hjerte på bildet under her. Fikk aldri tatt bilde av den hvite lua – hun har den på hele tiden!

Den andre lua strikket jeg til meg. Begge luene er i garnet Kamel, som jeg anbefaler på det sterkeste. Heklet en blomst etter fri fantasi og tidligere erfaringer som jeg satte på med en sikkerhetsnål, så kan jeg skifte pynt etter humør :-)

P1080011

Forresten har jeg skjønt at jeg må være flinkere til å se bloggmuligheter i hverdagen. I går, for eksempel, hadde vi pannekaker til middag etter ønske fra de øvrige tre medlemmene i familien. Jeg er ikke noe glad i det, ikke er det spesielt sunt osv… men greit, de fikk ertesuppe først, og så ble det pannekaker etterpå. Jeg pleier å steke opp pannekaker mens suppa koker, så jeg benytta sjansen til å være kreativ der jeg stod og kjeda meg - for det er jo jeg som blir stående og steke! Jeg fant frem en stor pepperkakeform, og la røre nedi. Så stekte jeg et hjerte til dem hver. Gjett hvem som ble superglade og imponerte – joda, de ble veldig fornøyd. Og hadde jeg vært en blogger i toppklassen så hadde jeg selvfølgelig tatt bilde av det.. det får bli en annen gang!!

Dette bildet fant jeg ved et kjapt googlesøk, og da fant jeg også ut at det faktisk finnes “pancakeshapers”… hvem skulle trodd, og her tror jeg at jeg har kommet opp med en genial ide!!!!! Huff og huff.. :-)

pancake-heart

Men en ting jeg kan dele, er de fantastiske orkideene mine. Der er jeg jo også en amatør, men selv amatører kan nyte orkideene sine!

P1080017

Vakre kontraster – eksotiske orkideer og et hav av snø!

P1080015

1 kommentar:

  1. Jeg hermet etter deg, og stekte pannekakehjerter og pannekakemenn forleden. :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :