Sider

tirsdag 1. juni 2010

Sommeren kom i år også!

Det føltes helt ok å våkne opp mandag morgen og kjenne at det var varm luft. Ungene, vel, 3.klassingen, vandret avgårde i lette klær og bare legger med en duft av solkrem. Akk for en lykke!

Selv har jeg slitt med en vond tann de siste dagene, og i dag bestemte bedøvelsen seg for ikke å virke… 30 minutters roting med nervenen i jekslen min gjorde ikke akkurat susen ifht form. Bagateller, i grunnen, det er så mye annen flott i hverdagen nå at tannsmerter får komme langt bak i køen for ting det er verdt å dvele for mye over.

På verandaen vår er det nå 25 m2 lykke! Varmt, solrikt og blomstrende.

P5310046

En rosa pelargonia er flott i sola. Som du kan se er det hvite vegger der ute, og det har jeg begynt å lure på om ikke er FOR hvitt.. en lys grå farge hadde kanskje vært bedre, for det blir så innmari lyst der ute når sola står på.

P5310042

Søndag hadde vi besøk av min onkel og hans familie, det var kjempekoselig. Jeg har jo en liten fetter på 6 uker og ei kusine på 5,5, så det var så koselig å få alle på besøk. Min onkel er 9 år eldre enn meg, mammas attpåklatt bror, hans samboer er da min tante og 4 år eldre enn meg – så her blir det forskjell i alder på kusiner/fettere når min onkels søstre var tidlig ute med å få unger, og han var relativt sein, kan man si. Men det spiller ingen rolle, det er så koselig med småbarn i familien! Jeg har bidratt med sokker til minstemann, og flere blir det nok. Siljesokken må til skal det bli en varm baby.. ;-)

Vi fikk denne fine lykten av dem da de var her – jeg falt veldig for den. Må bare passe på at lyset ikke er for tykt, for da går det ikke inn i lykten. Men den er råstilig – me like! Kan ha den inne i vinter, men nå skal den få lyse ute på svale sommerkvelder.

P5310045

Vakre stemorsblomster som holdt ut kulda, og med litt varme, gjødsel og vann har vokst seg store og fyldige.

Jeg elsker blomster!!

Det spirer i tillegg der jeg tilfeldig sådde noen frø rett etter 17.mai. Har brukt gamle plastfat fra kjøttdeig osv, fungerer veldig fint. Må plante dem om når de bare vokser seg liiiitt større. Må si det går unna!

P5310043

 

1 kommentar:

  1. Det er DEILIG med sommer. I dag skal vi spise sommerens første salat fra egen hage :-). Og Mari mener bestemt at mamma'n også må bade når vi skal på stranda i ettermiddag...hmm....litt usikker på om det er så mye sommer at man trenger å bade i sjøen enda.
    Sommerklem, Lene

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :