Sider

tirsdag 22. november 2011

Etterdønninger og juleforberedelser

Middagen på lørdag gikk strålende. Maten ble meget godt mottatt, og når de spør om oppskriften så synes jeg det er veldig stas. Vi spiste opp nesten alt, og kvelden ble kjempehyggelig med skravling ut i de små timer.

Så kommer jo etterdønningene. Opprydning og oppvask er ikke det store problemet, problemet oppstår når kroppen slår krøll på seg.
Det er ikke særlig futt i denne skrotten, men vettu, det må bare være. Jeg som knapt tar smertestillende, hiver nå innpå for å holde meg oppreist. Det er fullt hus her, og å hvile når alle er borte holder ikke.
Men det går på et vis, og jeg skal egentlig ikke klage, for jeg har det bra i hodet mitt og det er jeg veldig glad for. Bak tåka er ting i orden, og smerte er ikke farlig.
Både mann og barn stiller opp og gjør sitt, så jeg har gode dager på tross av at kroppen protesterer på det meste.

Ellers har jeg gitt opp å kjempe imot. Kjempe imot hva? Å la være å spille julemusikk før 1.søndag i advent. Smilefjes som blunker 
Så nå går Helene Bøksles juleplate fra i fjor som behagelig bakgrunnsmusikk. Vi har kjøpt billetter til hennes julekonsert i byens Domkirke, og det gleder vi oss til begge to.

Helene_julekonsert

På søndag skal vi ha jentetur til kulturhuset, husets 10-åring og jeg. DET blir nok veldig stas for minst en av oss Smilefjes som blunker 
MGP jr stjernene skal ha julekonsert, og en viss småjente var veldig ivrig etter å gå. Så vi kjøpte 2 billetter, og søndag er den store dagen. Vi skal se Jørgen og Malin og Sval og noen andre.
Så heldige vi er som har mulighet til å gå på slike ting.

Lørdag får vi overnattingsbesøk av min lille kusine på 7 år. Da blir det Blåfjell 2 på kino, samt annen kos. Det er vitterlig snart jul, altså!!

Søndag er det adventsstart og her i huset er det en 10 åring og en 42 åring som så gjerne vil pynte treet!!! Det strider mot alle mine prinsipper. Hjelp!
Vi har kunstig tre, altså, ellers ville det ikke latt seg gjøre.

Tida får vise. Jeg kommer ikke til å dra frem juletrepynt på søndag. Nope! Så får vi se hvor driftige de to gærningene i familien er.

Wish me luck….

Smilefjes som blunker



2 kommentarer:

  1. Ikke lett med slike etterdønninger, men med slik positiv innstilling så går det meste.

    SvarSlett
  2. Støtter deg i og ikke pynte treet til advent :-)

    Her i huset og hjemme hos mor og far pynter vi treet seint på kvelden Lille Julaften. Da vi var små husker jeg så godt at det var ikke mye som lignet på Jul da vi gikk til sengs Lille Julaften og det var om å gjøre å stå først opp og tenne Juletrelysene :-) Huset hadde liksom forvandlet seg over natta, full julestemning. Husker godt jeg brukte å vokne og hørte mamma og pappa romistere og ordnet til Jul. Men stå opp å se, nei det fikk vi ikke lov til :-D

    Bare en liten tilbake blikk.....

    Men advendtshyggelig det skal man ha det, så jeg kommer til å finne frem både stjerne, stake, duker og lys enten i dag eller i morgen. Venter til søndag med å tennne stjerna, men henger det går bra :)

    Ha ei fin helg - Klem fra Kari

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :