Sider

onsdag 2. november 2011

Arne & Carlos

Jeg er stor fan av Arne&Carlos’ arbeider. Jeg liker innstillingen deres til å finne nye mønstre og ta gamle tradisjonsmønstre inn i det “moderne”.

Til jul i fjor hadde min gamle far, som i 36 år har overlatt julegavestyret til mamma, sett en bok om strikka julekuler, og sa (i november samme år) at “den skal jeg kjøpe til deg til jul”. (Mamma, som har sutret etter julegaveshoppehjelp i sånn ca 36 år, ble nok tatt litt på senga og parerte med å kjøpe boka “Selbuvotten” til meg, fra bare henne.. hehe..) Boka pappa hadde oppdaget var Arne og Carlos’ bok “Julekuler”.
Boka er kjempefin, også for nybegynnere. Her blir alt forklart etter “inn med teskje-“metoden, og boka er en fryd for øyet.

I går tok jeg pinnene fatt, og satte i gang med min første julekule. Jeg hadde ikke, du vet; rette garnet, rette pinnene.. bla bla.. så jeg tok det jeg hadde. Nyull fra Europris på pinne 3,25 funka som bare det. De blir kanskje litt store, men desto finere å legge som pynt på et bord, henge i vinduer eller noe annet lurt.

IMAG0060

I rekken av alt jeg ikke har, så har jeg heller ikke fyll Smilefjes som blunker Men det kommer, nå er det bare morsomt å strikke. Denne på bildet, med engler på, er den aller første jeg strikket. Ble ganske søt, synes jeg.

Så dette driver jeg med om dagene..hihi..
Pur glede over et lite, enkelt håndarbeid.

Om jeg strikker på andre ting? HEMMELIG!!!

God onsdag!

3 kommentarer:

  1. Hei du!
    Kurven er dessverre ikke forte inni...men er veldig tett alikevel,og drysser minimalt.

    Så fin julekule du har strikket...har sett rundt forbi at det er kjempe populært nå :o)

    Håper alt er bare bra med deg.

    Klem Hege-Mamma til 3

    SvarSlett
  2. Jeg har sett på disse kulene lenge og har ikke klart å bestemt meg om jeg liker de eller ikke. Men nå har jeg vel landet på at JA de er fine :-) Jeg har boka og kommer nok til å strikke noen før jul :-)

    SvarSlett
  3. Så fin julekule du har strikket. Jeg har også boken og strikket noen kuler i fjor. Tror kanskje jeg strikker noen i år også.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :