Sider

onsdag 30. mai 2012

Beliebers og minner

Justin Bieber er i landet. Grunnen til at jeg vet hvem JB er, er for det første fordi jeg jo følger litt med, men vi har en 10,5 åring i huset. Jente. Hun hevder hardnakket at hun ikke liker ham, men har pussig god oversikt over diverse Justin-fakta. Smilefjes som blunker

Jeg er veldig glad for at ikke hun er 14-15 år og vil til Oslo i kveld. Synes det er skremmende at unge jenter har fått reise fra alle deler av landet for å tilslutte seg Belieberne.

Fint tanke med gratiskonsert, men noen voksne har nok ikke fulgt med i timen, og var ikke forberedt på kaoset.

Unge jenter er litt gæærne.

Selv husker jeg ikke at jeg var helt hekta på noen, egentlig, men vi hadde jo Drama/Creation der jeg kom fra. Gutta var hotte – og bodde i samme by som oss. Noen av oss hadde foreldrene deres som lærere på ungdomsskolen, og gutta føltes supertilgjengelige. Riktignok var de ganske mye eldre enn oss, men på den tida var det viktigste å drømme. Og vi drømte.

Kjekke?
Muffe og Gækki. Guffe og Mækki. De var liksom de hotteste. Jeg husker jeg fikk signert kassett, fordi onkelen min kjente dem (og jeg fikk vite siden at han også spilte med dem en gang på en konsert… dååånn..), og den ble spilt istykker. Spolte frem og tilbake… rew og fwd.. kanskje var man så heldig å ha ffwd. Jeg lurer på hvor mange timer jeg har brukt i livet mitt på å spole? MYYYYE tid: Snu kassetten, spole, snu igjen. Og så hørte vi litt!

Brukte også mye tid på å ta opp den hotteste musikken fra radioen. 10 i skuddet med enten Vidar Lønn-Arnesen, eller Steinar Fjeld. Tok opp favorittene.. og de spilte aldri hele sanger, og det var jubel og applaus på slutten av hver sang da publikum tok av før det skulle stemmes med mentometerknappene.
Det var aldri pause mellom sangene på kassettene heller: enda kan jeg høre en 80-tallsslager og når den nærmer seg slutten svitsjer hjernen over på en annen som lå etter den første på kassetten…
Det kunne være Bon Jovi, helst med ballader. Det var Glenn Medeiros med Nothings gonna change my love for you, Starship, Samantha Fox.. eller Drama da. Og siden ble det jo krig i bandet og det ble New Drama og Creation før alle vokste opp, inkludert fansen, og det ble en herlig gjenforening og Drama igjen.

Min favoritt var Creations Blue sky:



Så på en måte forstår jeg jo Belieberne. Jeg var på konsert med Creation. Litt mindre forhold, kanskje, det var på Tall Ships Race i Larvik i 1986, bare minutter fra barndomshjemmet og jeg var 12 år. Jeg tror Pat Sharp var der også… du husker VJ’en med hockey ut av milde h*** og eget tv-show på britiske Sky?

Til Belieberne der ute; det er faktisk mulig at dette er det største som har hendt dere til nå, men livet går videre. Tro det eller ei.
Men kos dere, vær forsiktige og hils Justin Smilefjes som blunker.

En dag sitter dere og skriver minneblogg om en maidag i 2012… Rød roseRødt hjerte 



 

2 kommentarer:

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :