Sider

mandag 7. mai 2012

Luksusproblemer og ny giv

Overgangen fra vinter til sommer – via våren – fører ofte til at jeg blir matlei. På vinteren spiser vi annerledes, varmt og tungt. Om sommeren vil vi ha noe lett og saftig, spiser mye salater, kylling, fisk.. kanskje grille litt. Ferske asparges, gazpacho, tzatziki, potetsalat.. lista er lang.

Men så har vi sånne dager som nå: vinteren er over, men det er kaldt og varmt om hverandre, og ofte veldig midt i mellom.

I dag blir det indiskinspirert kyllinggryte a la meg og Tine Meierier. Hovedinspirasjon er DENNE, og så legger jeg til og trekker fra som det passer meg.

CD 2008 nr 26<br />Mediebanken

Har fått ny giv når det kommer til håndarbeid også. Siden uke 8 har jeg ikke tatt i en strikkepinne – livet kom litt i veien. Men nå har jeg funne frem et prosjekt som jeg har tellet opp og skal kose meg med. Det krever litt å komme igang, men snart er jeg tilbake. Det gir mye glede å drive med håndarbeid.

Herlig mandag!

3 kommentarer:

  1. Godt å høre. Det er når en prøver seg på det som var lett tidligere at en skjønner at noe har skjedd i mellomtiden. Om bare viljen hadde mer makt..

    Maten ser god ut. Kylling er vel aldri feil.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Kjekt at du har fått mer giv!
    Været tar "mye plass" for tiden. Søndag var det konfirmasjon i bygda. Her låg 5 cm. snø til langt på dag. Det er ikke vanlig på Vestlandet når vi har bikket over til mai.
    Høres spennende ut med den kyllinggryten. Nam,nam.
    Sant det du sier om håndarb. Jeg får abstinens hvis det minker på garnet mitt...
    Klem fra krykkja.

    SvarSlett
  3. Så deilig med kyllinggryte. For øyeblikket tror jeg det er like greit med vintermat her vest. Kaldt, vått og grått... Men det er vår uansett så de varme dagene kommer nok uansett.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :