Sider

tirsdag 19. august 2014

Skappel på meg også!

Jeg skal gladelig innrømme at jeg ikke er så opptatt av å følge trender.
Er trenden noe jeg liker, så slår jeg selvfølgelig til, men ofte tar det litt tid før jeg liksom får bestemt meg om jeg liker det eller ikke.

Skappelgenseren var et sånt tvilstilfelle. Brukte laaang tid på å bestemme meg. Men så gjorde jeg det.
Bestemte meg for at jeg likte den, rett og slett. Ikke at jeg har kropp til genseren, forsåvidt, mulig med tynt garn… Men jakka skal jeg se om ikke jeg får strikka meg.
Men strikker en fin skappelinspirert skappel (!!) i barnestørrelse. Droppa pusetråd, vel og merke, strikker i Cotinga fra Dale, nydelig garn.

2014-08-17 15.25.01

Blir verdens mykeste genser, deilig under jakka i vinter.

I dag gikk jeg inn på Bokkilden og bestilte meg boka. Skappelstrikk er på vei til meg – hvem skulle trodd Smilefjes som blunker 

 

 

…og så slang jeg på Strikk med raske pinner..


 

Og nå skal jeg inn og finne noen nye, fine pinner også.. også garn. Garnbøker burde vært mye billigere, for de koster jo ikke bare boka.. man skal jo ha både masse garn (MASSE!) og pinner og alt mulig.. Knapper, feks, dyyyyrt!

Men først skal jeg strikke ferdig barneskappelen, Therese-versjon, og så en Mariusgenser med rundfelling til 13-åringen, og SÅÅÅ! Da er jeg klar.

(…og innimellom skal jeg strikke sokker og kluter, ny Mariuslue og votter til overnevnte 13-åring..)

Det blir en fin høst!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :