Sider

lørdag 1. oktober 2011

Store votter, og små votter :-)

IMAG0029

Det var virkelig ingen stor sak å strikke Selbuvotter. Det var bare det at jeg hadde for tykke pinner, for tykt garn og i forvilelsen så ble det til at jeg strammet det røde garnet litt vel mye.. kremt.. Jeg pleier aldri å strikke mønster så stramt som jeg har gjort her, men jeg ble sant og si ikke så happy da jeg oppdaget at de kom til å bli en del større enn på forhånd tenkt.
(Nå er ikke vottene på bildet presset enda, så det strekker seg nok litt når jeg bare får gjort det..)

De ble fine, altså, men dog litt store..

Mønster (er fra boka Selbuvotten av Terri Shea) og farger er valgt ut av min kusine, som var tiltenkt vottene.
Neste par jeg skal strikke blir i Finull fra Rauma, med rett pinnestørrelse Smilefjes som blunker 

Som jeg skrev tidligere, så var jeg så heldig å få flott garn fra ei god venninne i nord. Kari sendte meg 6 nøster Karneval, og de er nå strikket opp. Alle nøstene!
Mottaker av de små plaggene er en 4 åring i sør som også må være varm i vinter!

IMAG0034

Det ble 2 par votter, en lue og et skjerf. Vi får håpe at det faller i smak! Rødt hjerte

IMAG0032

En baggy lue i fanamønster har det også blitt. Oppskriften er fra et Allers, og lua blir knallfin hvis man strikker den i Alfa. Jeg hadde ikke Alfa, så jeg brukte det garnet jeg hadde, utvidet maskeantall men beholdt de tykke pinnene, og det ble ganske bra. Måtte også gjøre lua lengre, så jeg strikket på noen ekstra rader med lus Smilefjes. Lua ble deilig og lett, og husets 10-åring er lykkelig eier. Holder på med en i Marius-mønster nå, samme garnet, utvidet mønster, og det blir kjempefint. Blogges siden!
Jeg har mønstret på .pdf, så hvis noen vil ha, send meg en mail så skal jeg sende den over.

Formen er så som så, derfor blir det lite blogging. Har mer enn nok med hverdagen for tida. Prøver å la livet gå enda litt mer i slow motion for å hente meg inn, istedenfor å isolere meg og legge meg i senga. Det går “så där”, men jeg har det jo bra allikevel.

Ønsker alle en riktig flott lørdag og god helg!

Rødt hjerte

3 kommentarer:

  1. Flotte votter, sett og lue.
    Blir vel strikkemodus her også snart :-)

    helgeklem til deg

    SvarSlett
  2. Hvor flotte de vottene ble, og alt det andre du har strikket..
    Det er snakket i strikkekvelder her ute på bygda, men vi var ikke nødt å strikke om vi ikke ville. Men det skulle jo ha vært moro å lært seg. Er en kløne på strikking..

    Ha en fin dag...

    SvarSlett
  3. Selbuvottene dine ble fine! Kanskje du kan tove dem forsiktig for å få riktig størrelse? Ellers finnes det både små og store damehender, så de passer nok til noen. Flott mønster i alle fall. Ha ei fin strikkeuke!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :