Sider

onsdag 14. desember 2011

Peek-a-boo..

Det viktigste ut uka? Håndballkamper og julekonsert – og hørte jeg jentefest?

Formen er ikke så ille, nemlig. Jeg er i “god ME form"". Det er oppløftende, og januar kan være så dårlig som bare det, hvis bare desember blir god.

Vel er jeg helt dau deler av dagen, men de oppegående periodene er liksom effektive. Det liker jeg godt. Sjelden vare, så det må nytes. Får unna mye praktisk i heimen, og kanskje blir det til og med fint her til jul.

Søndag greide ikke mann og barn mer, men fikk pynta buska vår. Så her skinner treet så fint som bare det. Vi anskaffet plasttre i fjor, og det var en fin jul uten nys og tette neser. Så en lykkelig mann fant med glede frem treet fra i fjor! Ikke en eneste barnål, ingen nysing, og når man fyrer opp litt kongerøkelse i stua, mangler det ikke juleduft i huset heller.

Hvert ledige sekund med klart nok hode, sitter jeg med strikketøy i hendene. I år tror jeg alt skal være ferdig til jul, også Smilefjes som blunker 

Forresen; jeg har en anbefaling. Dere som har barn i småskolealder, kanskje til og med yngre, bør ta en titt på et julehefte som heter “Mitt største julehefte”. Der er det mange fine ting ungene kan drive på med. Lørdag fikk husets 10-åring + hennes kusine som overnattet, hvert sitt i kalendergave. De brukte timevis på det, og fant fine nisser til å brette, oppskrifter, oppgaver, klistremerker, fargelegging… MYE å gjøre. For de som leser selv er det ekstra fint,  men man kan finne flere ting for de mindre også.
Fant ikke noe bilde av heftet, og ikke finner jeg heftet her i huset heller. Men jeg kjøpte det på lokalbutikken, og har sett det flere steder (dvs 2 steder..hahah..)

Kvartfinale i håndball-VM ikveld. Glede!!!

1 kommentar:

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :