Sider

tirsdag 27. august 2013

Høstlyder

I går merket jeg det for alvor; høstlydene.

Så klart har jeg kjent at høstlufta er på gang, den er skarpere enn sommerlufta, og klarere.

Etter at jeg hadde lagt meg i går, så hørte jeg den også. Høsten. Trærne lager annerledeslyder. Bladene har blitt litt tørrere og grenene litt stivere.
Noen blader har tørket inn og falt på bakken, og rasper langs asfalten mens de roper på høsten.

Det er greit. Alt til sin tid.

Høsten er en favoritt. Jeg liker når lufta blir kjøligere og klarere, jeg liker å måtte ta på meg sokker. Og mest av alt liker jeg å ha fanget fullt av et halvferdig strikkeplagg.

Foreldrene mine har vært ute og reist, og kom forbi lagerutsalget til Dale. Min gamle far vrengte bilen inn, for det slo ham at hans eldste datter kanskje kunne trenge litt garn. Kanskje kunne han gjøre et varp!

20 nøster naturhvit Cotinga fra Dale er nå mine. Visste ikke om det garnet, men det er noe av det deiligste jeg har strikket med.

Det er så mykt og lett, en miks av 30% alpakka og 70% merinoull. ELSK!

Så nå satte jeg i gang med en Bettygenser fra Pickles, og den blir helt vidunderlig. Vet en 12 åring som vil elske denne rått, selv om hun er litt skeptisk til helhvitt.. 

Dermed er det greit at høsten høres og luktes og føles på kroppen.

Alt til sin tid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :