Sider

onsdag 29. januar 2014

Strikkeinspirasjon

Når formen er for dårlig til å strikke – når det bare ikke går an til å følge mønstret pga kognitive problemer – så blir det å saumfare nettet for inspirasjon.
Enten via pc i fanget i stua, eller under dyna via nettbrett eller telefon.

En nydelig kofte jeg stadig kommer tilbake til er Nancykofta fra Sandnesgarn. Den finnes i heftet Norske Ikoner og jeg kjenner at denne MÅ jeg strikke. Den er så vakker!

Modell 12

(Bildet lånt fra sandnesgarn.no)

Rundfelling er heller ingen ulempe, skal jeg si det jeg mener.
Kunne kanskje tenkt meg å strikket den i Sisu, men også fristende å strikke den i alpakka. Må tenke Smilefjes 

Kanskje dette blir OL-prosjekt. Tror det er upraktisk med sokkestrikking med heavy mønster når det er OL på tv døgnet rundt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :