Sider

torsdag 31. desember 2009

Godt nytt år – og oppsummering av det gamle!

* Hva gjorde du i 2009 som du aldri har gjort før?
Bakte kransekake og strikket sokker! Ganske fornøyd med det, egentlig, selv om begge deler har forbedringspotensiale i 2010.. :-)

* Holdt du nyttårsforsettene dine og vil du lage nye?
Jeg skal lage noen i år, men hadde ingen i 2009. Var allikevel flink til å utfordre meg selv underveis i året!
* Ble noen som står deg nær mor eller far?
Ja.

* Døde noen som sto deg nær?
Nei, heldigvis.

* Hvilke land har du besøkt det siste året?
Sverige… ikke den store utferdstrangen, men Sverige er jo fint!
* Hva ønsker du deg neste år som du har savnet?
Mer energi!

* Hvilke datoer i 2009 vil du aldri glemme, og hvorfor?
28.03.09 – 40 års feiringen til min kjære Snorre! Koselig familie-og venneselskap.
27.06.09 – traff Kari Lise “live” for første gang – håper vi sees myyye oftere i 2010!!!!!!!! Bra dame!!!!! :-)

* Hva er det største du har oppnådd i år?
Hmm.. større viljestyrke, og sokkestrikking.. SAMT, må ikke glemme at jeg sydde litt på bunaden til 8 åringen i huset! Det overrasket meg at jeg greide å fikse det jeg måtte på den! :-)
* Hva var din største nedtur?
At jeg ikke vant i lotto – dermed var det vel ikke så mange nedturer ;-) Er flink til å komme meg i positiv tankeleie!
* Har du vært syk eller skadet?
Prolaps som dukket opp 16.mai, og som enda ikke er borte. Føles fryktelig unødvendig. Og når man har prolaps skal man holde seg i aktivitet – men i kombinasjon med ME så er det nesten umulig!

* Hva var dine beste kjøp?

Slipsnål til min kjære til bursdagen. Ellers gjør jeg mange gode garn-kjøp, Sterk fra Du store Alpakka var nok årets favoritt. Fantastisk til myke, deilige sokker!
* Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin?
Mann og barn – jeg har verdens mest tålmodige og snille mann!

* Hva gikk mesteparten av pengene dine til?
Hus og hjem – som vanlig. Noe gikk jo selvfølgelig til garn.. *host*

* Hva gjorde deg veldig veldig veldig oppspilt og glad?
God mat, gode venner, samvær og strikking! Og å få være fadder for lille niese Silje - det ble jeg veldig rørt og glad for. Skjønn lita tulle!
* Hvilken sang vil alltid minne deg om 2009?

Vanskelig.. ingen som slår ned i meg direkte nei..
* Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du:
- Gladere eller mer nedstemt?
Like glad – ligger ikke for meg å være nedstemt over lengre perioder.
– Tynnere eller tykkere?
Ca det samme.. (det er her nyttårsforsettene for 2010 kommer inn..kanskje.. hihi)

- Rikere eller fattigere?
Rikere på noe, men fattigere på penger…


* Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av?
Leste bøker, og besøke venner. Alt avhenger av energi, og jeg er så takknemmelig for venner som gidder å komme på besøk så jeg også kan være sosial. Formen tåler ikke først reisevei og så hyggelig samvær..
* Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?
Skulle ønske jeg så mindre på tv! Har blitt bedre, men det er mer å ta av!


* Ble du forelsket i 2009?
Stadig vekk forelsket i mannen min vettu ;-)
* Hva var ditt favorittprogram på TV?
Grey’s Anatomy og Skal vi danse?.

* Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor?
Nei..hehe.. kan ikke kaste bort energi på å hate!
* Hvilken bok er den beste du har lest i år?
Vanskelig.. Jo Nesbø – Panserhjerte.. Eller Camilla Läckberg..? Eller Cecilia Samartin.. eller… det var mange bra bøker i 2009.
* Hva var årets beste musikalske oppdagelse?
Melody Gardot

* Hva ønsket du deg – og fikk?
Minnepinne og skapdører til bokhyllene.
* Hva ønsket du deg – og ikke fikk?
Bøker generelt, tror jeg..

* Hva var årets beste film?
Menn som hater kvinner.. tror jeg..vanskelig å sammenlikne filmer og bøker og sånt.
* Hva gjorde du på bursdagen din?
Var hjemme – vi feiret noen dager seinere med deilig middag på Big Horn i Tønsberg
* Hvilken enkeltting/-person har gjort året mye mer tilfredsstillende?
Strikkepinner og Snorre. Ikke i kombinasjon!

* Hvordan vil du beskrive klesstilen din?
Laidback..casual…tilfeldig..hehe.. stil?? hoho..
* Hva har holdt deg i mental balanse?
Innstillingen min!
* Hva husker du fra nyhetsåret 2009?
Valget.

 
Fant denne på den flotte bloggen SULVIS (selv om jeg har redigert den noe). Det er en flott blogg med supert språk, bra humor og en herlig avveksling fra alle interiør, familie og håndarbeidsbloggene jeg frekventerer. Jeg digger Sulvis’ blikk på så mangt :-)
Godt nytt år til alle dere som er så snille og følger bloggen trofast – jeg får flere mailer enn kommentarer, og det er så hyggelig at dere bryr dere. Litt om hva bloggen betyr for meg kommer litt seinere i januar, da det er 1 års jubileum! :-)

4 kommentarer:

  1. Så morsomt å lese:) Du er en flott dame med en flott positiv innstillling! Ønsker deg et godt nytt år!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for nyttårshilsen inne hos meg. Artig å lese, skulle gjerne kopiert det, men har ike tid nå.
    Ønsker deg og dine ett riktig herlig 2010.
    Vi blogges.

    Nyttårsklem Ann<3

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hyggelige ord! Jeg blir nesten litt forlegen, men bare nesten! 8-) Jeg kommer tilbake til bloggen din, gjett om! Den ser super ut! Godt nytt år!

    SvarSlett
  4. Så morsom oppsummering av året ;)

    Ha et flott nyttår du også :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :