Sider

mandag 21. desember 2009

Julepynta hus :-)

Da er vi inne i de siste dagene før selveste julaften. Det meste er unnagjort, blant annet pynten i heimen. Pga unger som ikke er her på fulltid og førjulsselskap på søndag, så pynta vi treet på lørdag. Jeg tror vi har Tønsbergs fineste busk. Akkurat passe stor, fin grønnfarge, og ungene har dekorerte det. :-)

Bildet yter dessverre ikke det grønne, glitrende tre noen som helst rettferdighet, men jeg slenger det allikevel med! Det er verken skjevt, blasst eller ynkelig som det ser ut her…

PC210011

Julekrybben er satt opp. Den fikk ungene av farmor og farfar for noen år siden, og den står sammen med røde julestjerner. Farmor, som var på besøk i går, ble en anelse bestyrtet da hun så at Jesusbarnet allerede var på plass i krybben, men så får være :-)

PC210010

Ja, vi hadde foreldrene våre på besøk i går, min kjære og jeg, og det var veldig hyggelig. Julekoldtbord med lefseruller, sylte, ribbe, svinestek, røkelaks, eggerøre, hjemmebakt brød, medisterkaker og litt fingermat ble servert, og jeg tror jammen de var fornøyde. Vi satt lenge ved matbordet, barna oppførte seg eksemplarisk og vi hadde besøk i flere timer. Veldig koselig.

Etter at gjestene hadde dratt, så la jeg på den fine duken mamma har brodert til meg, på spisebordet. Vi fikk en gruppe av svigerforeldrene mine, og asalea av mamma og pappa, og alt har fått plass på spisebordet. Den lille, hvite lykten kjøpte jeg på Ica Maxi, den var verdt 39,- kr. Den store, hvite lykten fikk jeg av en venninne til bursdagen min i sommer, og den gjør seg godt med lys i. I går hadde jeg et stort, rødt telys i den lille lykta, og det ble veldig fint.

PC210007

Så har jeg kjøpt et fat! Et hjertefat! Det er helt nydelig. Skal finne noe rødt og julete å sette på, men foreløpig står det som 8 åringen i huset dekorerte det :-)

Det står på 3 “kuler” som liksom er bena, og det gjør fatet ekstra kult. :-) Som du ser så trenger det litt farge!

PC210004

3 kommentarer:

  1. Koselig julepynt du har! Tror jammen vi har akkurat samme julekrybbe.
    Juletreet er kjøpt inn, men pyntes nok først i morgen kveld.

    SvarSlett
  2. Så koselig det er hos dere :) Bor ikke så langt unna du da ;)

    I kveld skal det pakkes inn pakker for fullt her i huset :)

    SvarSlett
  3. Her var det flott julestemning. Jeg ønsker deg en flott romjul :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :