Sider

mandag 17. august 2009

Kaffe, sokker og kjole!

   

Må bare vise kaffen min kjære fikk etter middag på fredag. Jeg hadde laget latte – ikke noe juks men sterk kaffe, varm melk, litt sukker og kanel på toppen. Og så tok jeg en skarp kniv og laget et hjerte.. romantikk i hverdagen ;-)

Kaffe latte er forresten grådig godt!!

 

P8130001

Under her ser dere starten på min aller første sokk til voksen! Garnet er tykt, og pinnene (bambus) er nr 4 – jeg gikk opp en halv str. Garnet er forresten Mor Aase fra Rema 1000 – billig og helt greit. Deilig å strikke med! Fargene er slett ikke verst heller, synes jeg. Koksgrått, grønt og lilla. Hælen skal bli grønn….hvis jeg greier å lage noen hæl, da..

P8170010

Kjolen jeg strikka ja. Bildene jeg tok ble helt elendige, men jeg legger ut et par allikevel. Den ble ganske søt. Hvis dere legger denne toppen av kjolen sammen med den forrige kjole-bloggen, så ser dere at kjolen ble ganske fin ;-) Jeg er i alle fall fornøyd med at jeg greide det. Oppskriften finnes i “Strikk til nøstebarn”  og finnes på nostebarn.no

Sokkene er inspirert av Madam Møllers babysokk, men jeg har moderert dem litt da jeg synes skaftet ikke var langt nok, og at snora var for langt nede på ankelen. Dermed blir det Madam Møllers babysokker med twist… :-)

P8160006

P8160007

Da ble det bilder allikevel. Jeg er å finne i sofaen, med en latte og strikketøyet i fanget. Får man ikke brukt karrierekvinnen i seg så får man bar la husmora ta over for fullt ;-)

Ha en fin, fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :