Sider

lørdag 26. november 2011

Julegrana på torget!

Slik så det ut på torget i Tønsberg i ettermiddag.Se på det flotte treet!! Imponerende, altså.

Jeg finnes i bildet, både jeg og min kjære. Ikke veldig tydelig, men når jeg vet hvor vi stod, så ser jeg det jo.
Husets 10-åring hadde med seg ei venninne. Det ble ingen overnatting for min kusine på 7, dermed ble det venninnekveld for snuppa isteden. De fant et lite “pyntetre” litt bak den hvite bua på bildet, og det var mye enklere å gå rundt der med nisseluene sine. Og dermed stoppa nissen og ga dem en godtepose hver! Gjett om det var suksess da Smilefjes 

Ellers har jeg rudda bort litt interiør her i dag. Tatt bort duker og gjort klart til at det kan finnes frem litt jul i morgen.
Personlig forstår jeg meg ikke på de som kun kjører jul i hvitt, sølv, blått, beige osv.. Jeg må ha rødt, jeg synes rødt er varmt og koselig og det er jul, for meg. Mye av julepynten vi har er forbundet med minner og har affeksjonsverdi. Som regel blir det litt nytt hvert år, men det dreier seg som regel om en ting å henge på treet, en lysestake eller en duk, eller noe sånt.
Hver sin smak, altså, men hos oss er jula rød og hvit, i all hovedsak. Smilefjes Sølv og blått kommer frem til nyttårsaften, når vi dekker festbordet. Da begynner man jo også å bli rimelig drittlei jul, uansett hvilken farge man har pynta med.

Vel, det er lørdagskveld, og vi har satt en flaske rødvin til temperering. Fred i huset.

I morgen er det julekonsert for 10-åringen og meg. MGP jr synger julen inn. Blir sikkert fint!

1 kommentar:

  1. Rett og slett nydelig julegran, ha en fin lørdagskveld :-)

    Klem Kari <3

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :