Sider

mandag 2. april 2012

Lesepåske!

Vi skal ha voksenpåske. Stille og rolig, god mat, godt drikke, påskekrim på tv og godt lesestoff, er en fin basis for en vellykket påske.

Påskekrimmen blir Broen, da vi ikke har fått fulgt med på den tidligere. Har hørt så mye bra om den. Vi har heller ikke sett Forbrytelsen, så vi har flere sesonger å se frem til der også.

Så var det påskelektyren:

Akkurat nå er jeg i sluttspurten på “Borderline” av Liza Marklund. Nok et spennende Annika Bengtzon-mysterium. Denne gangen får man mye av en privat Annika, men boka fenger og driver en fremover. Selve tittelen er dørgende kjedelig, men la deg ikke skremme av den.

På lager har jeg en annen svenske; Johan Theorin.

 

Jeg er jo voldsomt begeistret for disse Ølands-mysteriene hans, og dette er mer psykologiske “thrillere”, enn krim. Det som er imponerende med Ølands-bøkene, er at selv om de har med noen ytterst få kjernepersoner, så er bøkene så utrolig forskjellige. Min favoritt er Nattefokk, som jeg ikke greide å legge fra meg. Blodleie som er bok nr 3 var også spennende og leseverdig, men totalt annerledes.
Og så kan man ikke la være å bli glad i gamle Gerlof.. Smilefjes 

Så jeg gleder meg til Sankta Psyko, selv om såvidt jeg forstår, er ikke den en del av bøkene fra Øland.

Håper dere andre også har noe fint strikketøy eller ei god bok i påsken. Måtte vi få noen solglimt og litt varme også, så blir dette bra.
Vi har både lammelår og kalkun på handlelista, rødvin i skapet og mange fine dager å se frem til.

3 kommentarer:

  1. Hei igjen!
    Jeg håper du får en stille og avslappende påske
    med oppladede batterier til hverdagen er her igjen.
    Vi venter ikke noe innrykk av noen, bare familie som stikker innom. Alle tar hensyn til bestefar som må komme seg etter operasjonen. Det ser veldig bra ut for han, heldigvis.
    Jeg koser meg med strikket mitt og påskekaker. Er bra å ha noe å trøste seg med når kulden jager oss inn.:-)
    En varm klem til deg fra krykkja.

    SvarSlett
  2. Hei og hopp. Glad påske til dere begge! Jeg har også noen bøker som ligger og venter på noen deilige kvelder uten smøring av matpakker (en og annen vaskemaskin må kanskje kjøres men...)
    Klem Fra Lene

    SvarSlett
  3. Bokbunken er høy og for tiden leser jeg "Hvis Gud vil" av Niccolò Ammaniti og koser meg med den! Jeg har tidligere lest "Jeg er ikke redd" av samme forfatter, også den veldig god.

    Her blir det lite tv, men desto mer litteratur og nett - det vi begge liker best.

    Ønsker deg en flott påske, Therese!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :