Sider

fredag 21. september 2012

Høstbasillene kom!

Jeg kom meg igjennom bursdaghelg med glans, om jeg så skal si det selv. Jeg har strikket og kost meg, bakt og ordnet. Søndag var jeg relativt slapp, mandag ulmet det i kroppen og på tirsdag kunne man steke speilegg på pannen min. Feberen var rundt 39,7, noe som er ganske hot til å være meg.
Det har verket i kroppen, sånn intens verk så man nesten ikke greier å bevege seg, jeg har frosset og svettet, jeg er sausa forkjøla og full av ekle basiller. Hoster og nyser.

I dag er det fredag, og jeg er nesten feberfri. Skal ikke mye til før svetten står, men jeg kan sitte oppreist, og tror jeg greier å holde strikkepinnene en liten stund. Det har jeg ikke greid tidligere i uka.

Men på mandag ble jeg NESTEN ferdig med en Bråkmakergenser jeg har strikket. Den er utrolig morsom å strikke, selv om det å legge ut på ermene var en nøtt å knekke.. usikker på om jeg fikk det til, for det ble ikke veldig pent.. Men jeg antar at den er fin til barnehagebruk!

IMAG0451

Den er strikket i Mor Aase Superwash fra Rema 1000 (fargen lyng), og den grå er Trysilgarn superwash fra Europris. Fine garn begge deler, og jeg synes kobinasjonen er veldig fin.
Som du kan se rakk jeg ikke å feste de aller siste trådene under den ene armen, og jeg må også sy igjen hullene under ermene (raglanfelling). Altså ikke så mye igjen på den genseren.

Neste prosjekt blir en liten vest + matchende sokker som skal gis bort. Så har jeg noe Sterk fra DSA, som jeg trodde skulle bli sokker, men som 11-åringen heller ville ha lue og votter av.. ja, ja.. så prøver man å innfri ønskene så godt man kan.

Meldt en skikkelig fin høsthelg her på østlandet, så jeg håper febere forsvinner så jeg får meg en tur ut. Lenge å være inne ei hel uke, synes jeg. Er veldig glad i frisk luft. Lufter stadig i stua, da, men det blir liksom ikke det samme.

God helg!!

2 kommentarer:

  1. Så stilig genser.. gosj jeg skulle ønske jeg kunne strikke.

    Da skulle ungene hatt mye hjemmelagede klær :)

    Masse god bedring videre. Og god helg.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Ønsker deg god bedring!
    Varme tanker fra krykkja.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :