Sider

fredag 28. september 2012

Dustefeil!

11 åringen har fått dilla på pulsvarmere. Onsdag ettermiddag kom hun stormende inn og erklærte at hun trengte pulsvarmere, for det var så kaldt i klasserommet… Kunne jeg strikke noen til i morgen?

Jeg fant frem pinner og garn og begynte å strikke etter DENNE oppskriften. Helt enkle, greie pulsvarmere som jeg strikket på en kveld.

Tok meg så en tur på nettet etterhvert og fant disse fine med ugler på:

Modell 9

(bilde lånt fra Sandnesgarn.no)

Jeg satte i gang i går kveld. Da hadde mannen og den ivrige 11-åringen vært i garnbutikken med lapp… Jeg trodde det skulle være avansert og vanskelig, men det var ikke så vanskelig, faktisk gikk det veldig fort.
Utpå kvelden innså jeg at jeg ville rekke å få ferdig et par uglepulsvarmere så 11 åringen kunne ha dem på idag.

Jeg fikk ferdig 2 stykker, altså. Men hun kunne ikke ha dem på idag….

IMG_20120928_084452

…jeg hadde nemlig strikket 2 høyrevanter..

BOING!

Skulle jo tro at en relativt erfaren strikker ikke ville gått på en sånn smell!

Ja, ja… Som hun med livsvisdom på 11 sa.. “da får vi jo 2 par da, når du får strikket de to venstrevantene…”
Så sant som det er sagt!

Årets julegave, tro…? Bare høyrevanter?? Smilefjes som blunker



2 kommentarer:

  1. Hei!
    Den blemma har de fleste gjort, med og uten erfaring. He-he-he.
    Pulsvarmerene var kjempefine! De blir nok strikket her i huset.
    Ha en fin, fin søndag.
    Klem fra krykkja.

    SvarSlett
  2. Heisan og tusen takk for hyggelig kommentar hos meg! Og joda, alle har nok gått på 'to av samme sort' smellen, hihi ;)
    Og så fine de ugle-pulsvarmerne var! De fikk jeg også lyst til å prøve meg på :)

    Fin dag til deg!
    Gry-Anette

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :