Sider

onsdag 3. oktober 2012

Flere ugler, UFO og garn!

Det er ganske gøy å strikke disse uglepulsvarmerne. Jeg har enda igjen å finne knapper til de store, finner ikke noen som er små nok. Har riktignok bare vært i en butikk, så jeg får vel ta en tur på ebay.

IMG_20120928_182420

Men så har jeg jo verdens skjønneste niese, ei lita jålefrøken på 3 år, som jeg også unte et par (etter selvfølgelig å ha strikket til både kusina, storesøsteren og mamma’n). Så jeg fant frem et nøste rosa Hverdags fra Du store Alpakka, og strikket et par som jo ble mye mindre enn de store med tykt garn. Og så hadde jeg sånn diamanter jeg kjøpte i en hobbybutikk, de skal strykes på. Og da uglene fikk diamantøyne ble de jo helt uimotståelige.
Tror nok lille Silje vil like disse.

IMAG0475

Så har jeg tatt opp en UFO. Altså et uferdig objekt. Denne cupcake-tunikaen skulle hun få i bursdaggave, men den ble ganske stor, så jeg drøyde det til jul. Og derfor, liike før jeg skulle begynne å strikke ermer og så mønster, så la jeg den fra meg. Tok den opp igjen i går, og brukte sikkert 2 timer på å sette meg inn i hvor jeg var, mønster osv… Dumt å legge det fra seg, altså. Men nå skal jeg strikke et par cm til før ermene skal settes på, og så blir det cupcakesmønster og avslutning. Morsomt prosjekt (selv om jeg ikke fikk til blondekanten…det ble to rett og to vrang istedenfor.).

Så var jeg ute og handlet her forleden, og plukket dermed grådig med meg 4 nøster med Mor Aase Raggegarn. Har strikket i det før, og det blir fine gummistøvelsokker! God ull!

Kjekt å ha noe tv-strikk ved siden av de store prosjektene ihvertfall jeg trenger stillhet og ro til å gjennomføre. En sokk trenger lite kognitiv oppfølging når man har gjort det noen ganger, og en del par med sokker har det jo blitt etterhvert!

IMAG0476

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :