Sider

søndag 21. oktober 2012

Viktig tilbehør

I strikkeverdenen er jo tilbehør enten sånt som luer og votter og leggvarmere.. eller så kan det være maskemarkører, pinnestoppere (heter det det?), saks, nål, hespetre..ja, noe sånt.

Men så er det alt det andre viktige, som den rette koppen!

IMG_20121018_143051

Det hender min kjære slår til, og en dag vi var ute og skulle handle noe, så kom vi over en hel drøss med forskjellige Mummi-kopper. Han konstanterte da at de andre 3 i familien har hver sin kopp, men jeg har ingen… Så da fikk jeg velge meg en helt egen!!

Hva da bedre enn å velge seg en nydelig Hufsakopp?!!
Jeg elsker koppen min og bruker den hver dag.

Mønsterdiagrammet under koppen er til sokkene over. Utrolig morsomme å strikke, og veldig fine også. Strikker dem i grått.

(trykk på bildet og du blir tatt rett til oppskriften)

Fredelig søndag her hos meg. Mannen er på jobben en liten tur, ingen unger hjemme og brøddeig skal snart inn i ovnen.

….og så kaffe i Hufsakoppen, Hufsa har gjort meg til kaffekjerring. Smilefjes 

1 kommentar:

  1. Hei!
    Bra at koppen din ikke skremmer deg fra å bli kaffekjerring. :))Jeg fikk kopp fra et barnebarn til bursdagen. "Jeg er så inderlig glad i deg", står det med gullbokstaver.(Snufs.) Den blir flittig brukt.
    Nydelige sokker du strikker! Jeg skal starte på en hals som bloggeren Gavemakeriet har lagt ut oppskrift på.
    Bra at du koser deg! Håper du får en fin uke.


    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :