Sider

mandag 8. oktober 2012

IPH (ikke planlagt hyttetur)

I helga ble det hyttetur på oss. Egentlig var det far og sønn som skulle oppover, men sønnen trakk seg i 12.time.. Siden det var elektrikerjobb som skulle gjøres der oppe, så kunne da ikke min kjære dra alene. Ergo; Therese måtte stille.
Ting som skjer på kort varsel er sjeldent en god ting for kroppen min. Jeg trenger å forberede meg og ta ting i sakte kino. På fredag ble det å pakke på kort tid, og dermed gikk kroppen i stress = ikke noen god ting for meg.

IMAG0481

Vi startet hjemmefra tidlig på ettermiddagen, men måtte innom Drammen på veien, og kjørte derfra og mot Kongsberg-Veggli-hytta. Bildet over er tatt på ca 1000 moh, Killingskardet, mot Gaustatoppen. Ca kl 1850 fredag kveld.

Tror det var ca 2 grader der oppe, føltes isende kaldt. Men vi kjører jo nå “ny” bil (4 år gammel), og vi hadde sågar vinterhjul på, så vi greide oss fint både opp og ned fjellsidene og det var ganske så kos å kjøre en behagelig bil. Den gamle Jeepen var rene “hompetitten”, nå følte jeg at vi svevde over ferister og annen dårlig vei.

IMG_20121005_233426

Ble litt strikking der oppe også. Mens mannen jobba, så strikka jeg en liten gave til søsteren hans som fylte 50 på søndag. Hyggelig å gi bort noe selvlaget. Hun har fått annen gave før, men dette ble en liten ekstragave siden vi var invitert til tapas og kaker på søndag ettermiddag.

(Forresten, det ble to votter, og MED tommel også Smilefjes som blunker Bella’s mittens, strikket i Alfa fra Sandnesgarn på pinne nr 6. Synes de som er strikket på pinne 5 blir litt trange til en ikke akkurat smal damehånd – min – så jeg gikk opp et pinnenummer og da ble de perfekt. Da vil jeg også ha, kjenner jeg Smilefjes som blunker )

Siden jeg da hadde overbelastet meg til de grader, så ble det et lite sammenbrudd på vei hjem, tårer og full pakke, og jeg måtte derfor være hjemme. Kjipt, for jeg ville gjerne vært der. Men de 3 andre i familien representerte oss på en god måte, regner jeg med.

Og da de kom hjem hadde min fine stedatter på 11 plukket med seg favoritt-twisten min som hun hadde med hjem til meg! Kjærlighet!!!

Helga kom, gikk, og nå er jeg veldig glad det er ny uke. Satser på at kroppen går med på lading snart, en ME-kropp er jo ikke så god på lading.

Ha en herlig uke! 

 


 

2 kommentarer:

  1. Hei:) håper virkelig formen din blir bedre fort, og at hverdagen din blir bedre for deg etterhvert:) jeg synes de uglepulsvarmerne var så fine! Tror nok jeg må herme å dra å kjøpe mønster og garn etterhvert:) ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Uff, stakkars deg!! Livet er ingen spøk. Vil ønske deg god bedring med varme tanker.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :