Sider

tirsdag 16. oktober 2012

Utfordre seg selv litt

I alle aspekt av livet er det veldig enkelt å bli innenfor komfortsonen sin.
Dette handler om strikking. Fra jeg begynte å strikke har jeg tatt bittesmå museskritt, det har gått veldig sakte. Men når jeg først bestemmer meg, så går det som regel bra.
Dessverre er jeg litt sånn at når jeg bare har bevist for meg selv at jeg har greid det, så er jeg litt ferdig med det, så sant jeg ikke synes det er rasende gøy.

Men det er noen ting som er utrolig morsomt å kunne. Som å strikke sokker. Vanligvis blir det ordinære sokker i ribb-eller glattstrikk, mens denne gangen har jeg virkelig slått ut håret: Flettesokker.

Aner ikke hva som stakk meg.

IMAG0505

Det er ganske enkle fletter, altså, og mønstret er fra Garnstudio.

Ekstremt godt for mestringsfølelsen å strikke disse. Ser veldig avansert ut, men er egentlig veldig enkelt. Jeg strevde litt i begynnelsen for å forstå mønstret – hjernen funker dårlig om dagen… men plutselig hadde jeg et klart øyeblikk Smilefjes som blunker 

Vel har jeg gjort en feil, men det er store sjanser for at mottakeren ikke ser det! Ellers så strikker jeg bare 3 sokker istedenfor.

Sokkene strikkes i PT5 Sport fra Rauma (Per Tryving) 

Så får vi se da, om første sokken ikke blir ferdig i dag. Har gått på en koffeinsmell, drakk for mye kaffe og koffein går rett i blodet på meg, så jeg er rett og slett litt forgifta akkurat nå. Hølja nedpå vann for å “tynne” det ut.. hehe.. mulig det ikke hjelper, men.. da følte jeg liksom at jeg hadde prøvd å “redde” situasjonen Smilefjes som blunker 

Litt skjelven, litt groggy, relativt uvel, men ved godt mot!

God uke! Rødt hjerte 

 

2 kommentarer:

  1. Utfordringer innen strikkekunsten er morro, hvertfall når en har fått det til...

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jamen er du bra tålmodig og flink! Fletter på sokker hadde jeg helt sikkert ikke "styra" med.
    Håper du klarer å jage ut koffeinen fort. Som om du ikke har nok å kjempe med...God bedring i alle fall.
    Klem fra krykkja.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :