Sider

fredag 14. september 2012

Mer jeg har strikket :-)


Denne lilla dressen er strikket i Drops Baby Merino. Veldig mykt, og dressen ble myk og fin og fargen synes jeg var helt nydelig.
MEN; absolutt ALT vises på den. Når man strikker bukse og skal strikke frem og tilbake på rompa, så blir det jo “snuhull”. Når man strikker med ull kan man bruke teknikker som gjør at hullene blir omtrent usynlige. Med dette garnet ble det nesten katastrofe. Jeg ble ikke fornøyd.

IMAG0433

Heldigvis ble mottakeren fornøyd, og jeg håper at de får bruk for det.

Det er egentlig ikke et sett, det er to forskjellige oppskrifter. Buksa ble strikket i ettertid, fordi jeg hadde så mye garn igjen. Buksa er en Garnstudio-oppskrift, og genseren er en modell jeg har strikket 5-6 av, nemlig en Nøstebarngenser. Enkel Nøstebarngenser heter den, og er kjempeenkel og veldig morsom å strikke.

Denne er som sagt strikket i Drops Baby Merino, men jeg har også strikket flere i Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka.

Tror settet er funksjonelt og at det kommer til nytte i det kalde nord, der det har landet!

Da ble det en liten bloggpost idag også. Jeg skal gå videre ut i dagen og stelle litt i heimen. Det er nesten klart her nå, kaker er klart og i kveld skal vi dekke spisebord og gjøre det siste. I morgen blir det å vaske kjøkkengulvet og vente på at gjestene skal komme Smilefjes 

Legger ved en søt, liten vest på tampen her. Enkel vest fra Pickles.no – har mistet tall på hvor mange jeg har begått.

IMAG0434

Jeg tror den er strikket i Mor Aase fra Rema 1000. Knappene er fra ebay..kjøp mange, betal omtrent ingenting.

2 kommentarer:

  1. Mottakeren er storforøyd, som akkurat nå ligger på mamma's skulder og sover. Her skrives det med en hånd og innholdet blir deretter ;-)
    Fotsonen hjelper, hun blir sakte men sikkert bedre :-)
    Klem fra oss to jentan i Bodø:-D

    SvarSlett
  2. Veldig glad for at Viola er bedre i magen sin! Også veldig hyggelig at du likte tingene dere fikk oppover :-) Man bruker jo en del tid på det, så det er godt at det blir godt mottatt :-)

    Gode klemmer tilbake!!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :