Sider

fredag 10. desember 2010

Julesopp!

Det som er så fint med julesopp er at den ikke er spiselig. Man slipper å lete etter den i skogen, og å være engstelig for at den skal være giftig.

PC090004

Men for all del, jeg har da jobba for denne soppen (og dens søte, identiske bror). Jeg var ute i 20 kuldegrader, fordi jeg MÅTTE på apoteket, og siden apoteket ligger kun noen meter og en rulletrapp fra Åhlens så var det liksom bare å stikke innom. Dyr? Ganske. Jeg synes 60 kr for en juledings er dyrt, men så er jeg gnien på sånt, da.

PC090002

Her hos oss så går livet sin gang. Torsdag laget jeg 65 medisterkaker, stekte ribbe og så hadde vi test på julemiddag. Til og med julebrus, bevilget vi oss, på en helt vanlig torsdag.

Ellers går det i strikking for min del. Jeg strikker og strikker, og for tiden så plager det meg ikke at man må strikke 2 votter, Krykkja Smilefjes som blunker Har flere votter å vise frem, men venter til over helga. Synes disse Bellas votter er grådig morsomme å strikke. Det siste paret strikket jeg i Alfa fra Sandnesgarn, og det skal jeg strikke flere par av. Skikkelig tykt og deilig.
Og det herlige er at mens jeg strikker, så ruller det håndball over skjermen. Heier vilt på Norge, og denne fredagkvelden er det Norge-Ungarn. Det kan bli en knallbra kamp. Tirsdagens kamp mot Frankrike var såååå morsom, lenge siden jeg har kost meg så med en håndballkamp.

I kveld blir det blånisselue på pinnene mens kampen ruller over skjermen. Det går lynfort, og det er bra, så jeg kan strikke flere votter!! Hurra!!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :