Sider

mandag 13. desember 2010

Moro!

Det er så moro å strikke votter med flette. Jeg er litt sånn installert at når jeg finner noe som funker, så blir det det til jeg er lei… altså; en enkel sjel Smilefjes som blunker 

PC100005

Men innimellom har det blitt både ei blånisselue – som jeg ikke rakk å ta bilde av siden storesøsteren til mottaker Silje, var så ivrig med å ta den med hjem til henne – og et par blånissevotter. Vottene ble til med restegarn fra lua, og enda er det nok garn igjen til et par til. Vottene rakk jeg akkurat ikke å bli ferdig med til storesøster skulle hjem, så de toves i dette øyeblikk i maskinen. De ble ganske fine uten toving, men man vet aldri hva tove-monsteret bringer.

PC100002

Formen i dag er ikke så bra. Jeg har jo influensakropp til vanlig, også på en god dag, mens i dag er det dobbelt – minst. Men, men jeg har nok ikke influensa, så dette går nok over.

Det lades ellers til jul. Jeg er ikke så preget av alt jeg synes jeg MÅ gjøre, mer preget av ting jeg har lyst til men ikke får til.

I kveld på NRK Puls er det visst en sånn ME-film.. jeg er litt ambivalent. Jeg er så lei av sykdommen jeg strever med daglig at jeg liksom ikke trenger det, synes jeg. Men jeg tar den nok opp, og så ser jeg den hvis jeg får det over meg. Jeg er skikkelig drittlei ME, men skulle selvfølgelig kjempet kampen for alle ME’ere. Det orker jeg ikke, jeg synes den daglige kampen er mer enn nok for tiden!

Vel, humøret er helt ok for tida, så alt i alt er ting helt fint. Og jeg har jo strikkepinnene mine og masse garn! Smilefjes 

 

2 kommentarer:

  1. Ja garn og pinner kan hjelpe mot mye ;)
    Bella vottene dine er kjempefine. Likte godt de i lilla toner også. Har lenge tenkt at jeg skulle strikke meg et par, men så dukker det så mye annet opp...

    SvarSlett
  2. Hei igjen!
    Tror det er typisk deg denne beskrivelsen av tunge dager. Er tungt og vondt, men jeg gjør så godt jeg kan og humøret er bra! Står respekt av denne dama!!
    Er bra at et håndarb. kan være til glede og nytte. Jeg har også strikket Blånisselua og Jentungelua med votter. Var morro det.
    Jeg skal ta innspurten på julegavehandelen idag. Skal være glad det er gjort.
    Kleeem fra krykkja med ønske om god bedring.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :