Sider

torsdag 29. desember 2011

Forberedelser er alt!

Det er slett ingen hemmelighet at jeg ikke finnes spontan og impulsiv. Dvs, jeg kan godt PLANLEGGE å være impulsiv, men det funker sjelden bra. Jeg har glimtet til en og annen gang, men det ligger dypt i meg dette med å planlegge og organisere.
Etter at jeg ble syk, har nok dette eskalert noe. Jeg må vite god tid i forveien, hvordan ting skal foregå.

Det er en anelse plagsomt. Men etter ME, har jeg i det minste en bedre unnskyldning for all planlegging, for faktum er jo at jeg får det bedre når jeg vet hva som skal skje hvor, med hvem og hvordan.
Det betyr aldeles ikke at jeg ikke tar ting på sparket når de oppstår, for det gjør jeg ganske greit, men moralen er: planlegg det som planlegges kan, og det god tid i forveien.

Heldigvis er jeg god når krisesituasjoner oppstår, så jeg er ikke heeelt håpløs Winking smile 

Nå om dagen ligger jeg mye rolig. Jeg er jo sausa forkjøla, og har sågar blitt hjemme fra familiemiddag hos svigers nå i kveld. Og når man ligger rolig jobber hjernen. Noen ganger jobber den mer effektivt enn andre ganger, men sånn er det bare, men i dag har jeg gjort klart listene (!) for nyttårsmiddagen. Vi blir enten 4, eller 6, vi får se, men kalkunmiddag blir det.



(bildet er lånt fra matprat.no)

De siste årene har kalkun vært fast nyttårsmiddag, enten vi har vært 2 eller flere. Kalkun er deilig, lettvint og billig. Jeg gleder meg alltid til både å tilberede og å spise den.

Jeg nevnte jo sist at jeg har fått meg ny PC, og det betyr at fjorårets lister må importeres over fra gammel harddisk. Det blir ikke før lørdag, så jeg kan boltre meg med nye!

Da jeg startet dette innlegget hadde jeg en klar tanke ang hvordan det skulle ende.. det var et poeng.. Dessverre har tåkehjernen tatt over, og det er umulig å se poenget inni der… men det var nok veldig, veldig bra Winking smile dersom jeg hadde kommet på det.

Oppsummering: jeg er lite impulsiv, jeg planlegger mye og det blir kalkun som nyttårsmiddag.. ha!

‘till we meet again..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :