Sider

fredag 2. desember 2011

Garnauk

Det er snart jul, og haugevis av unnskyldninger for å kjøpe inn garn.. Garn er, for de som ikke vet det, forferdelig dyrt, og vi som strikker en del er stadig på jakt etter godt, billig garn. Men så er det også deilig noen ganger å gå og handle gromgarn fra garnbutikken.
Noe er bare tøys å kjøpe i dyre dommer i garnbutikken. F.eks Smart fra Sandnesgarn er så godt som identisk med Superwash sport fra Gjestal. Like mye på nøstet, og samme egenskaper..men 15 kr billigere pr nøste. Det blir en del!

I dag har jeg handlet PT5 og Alfa. Det blir votter og lue. Har blitt altfor få votter i år, men vinteren er jo ikke over enda. Noen flettevotter har det allikevel blitt, og more to come..

Har en stor greie igjen som skal strikkes før jul, men det er fryktelig hemmelig, og jeg håper jeg greier det. En stor greie, og så mange små jeg bare rekker Smilefjes

Bildene over har jeg publisert før, men dette er to av luene jeg har strikket i Alfa fra Sandnesgarn. Det er 85% ull, og 15% mohair.. Aldeles nydelig, og varmet godt husets snuppe i fjor vinter. Mariuslua var alt hun gikk med.

Etter jul er det bilder som skal publiseres, for det er strikkegaver som allerede er ferdig og har vært det en stund. Litt stolt av det, egentlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :