Sider

torsdag 26. februar 2009

Nytt garn - ny inspirasjon!

Jeg har skjønt at det er vesentlig med rette typen garn. I går rant det inn noen nøster her fra Strikkeglede, Faerytale i 3 farger, og et nøste Hifa ullgarn. Herlig alt sammen. Begynte så vidt på en prinsessekrone i går, men tror jeg må rekke opp, for jeg må legge inn flere masker så den blir stor nok. Men det går rasende fort å strikke en prinsessekrone, det er alt det andre som tar tid.

I dag fikk jeg en ny pakke i posten, denne gangen fra Garnlunden. Det jeg likte spesielt godt med Garnlunden, er at når man betaler på forhånd, så spanderer de portoen. Var forresten heldig, for det var en ganske stor pakke, men allikevel kom den til postkassen vår. Det setter jeg pris på.
Hos Garnlunden bestilte jeg en garnpakke. Min kjære skal få lue, og kanskje votter hvis jeg greier det. Bestilte også ekstra nøster ved siden av.
Garnet er noe som heter Kamel, og består av 45% kamelhår, og 55% merinoull. Det er bare herlig mykt, og deilig. Anbefales.
Bestilte også en liten rundpinne, bambuspinne denne gangen. Snakk om være gæærn.. hihi.

Og så var min stedatter og jeg og handlet på Rema 1000 i går, og kjøpte noen nøster i Mor Aase. Det er jo kjempebillig, og helt greit garn. Tenkte å strikke noen sitteunderlag som jeg kan tove, det er godt og varmt. Garnet er også greit å strikke enkle pannebånd a la dette fra Garnstudio.

Ellers må jeg si at min lille kusine på 4 år, mottok prinsessepannebåndet med stor entusiasme og glede. Hun gikk med det store deler av kvelden, selv om vi hadde fyr på peisen og det var i det store og hele t-skjorteføre der inne. Men det var veldig hyggelig å se at det ble tatt godt i mot.
Som sagt ligger det et par på bestilling, så det blir flere. Har et par som skal fores og pyntes også.. men må kvinne meg opp for å ta tak i nål og tråd.

Bilder kommer seinere!

Her i Tønsberg er det nydelig vær med sol og deilig luft. Snøen blir umerkelig borte på terrassen, og det kan jeg leve godt med.

Ha en herlig dag i solen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :