Sider

tirsdag 30. mars 2010

Påskepusling :-)

Selv om det går i sneglefart, så går det da fremover her. Har pusla med litt forskjellig, alt går etter lystprinsippet, for jeg greier ikke å ta meg noe særlig sammen. Eller jo, jeg greier jo det, men for å holde meg positiv og glad å gjør jeg det som gir meg noe. Dvs at husarbeidet i heimen er bittelitt forsømt – men who cares, liksom..? ;-) Mannen min har ferie denne uka og heldigvis er han flink og ordner opp.

Lørdag bakte jeg litt – syntes det var på sin plass. Tenkte å bake boller, men så hadde jeg ikke kardemomme, og da ble det kanelsnurrer i steden.. så nå har vi litt godsaker i fryseren.

DSC00152

Ellers har det vært mye lesing, og litt håndarbeide. To sjal, egentlig 4, men to stk har jeg ikke bilde av, og de heklet jeg for enda ei uke tilbake. Etter hva jeg hører så falt de to bestillingene i smak! Av bøker er det krim på tapetet, og det er herlig underholdning. Akkurat nå overraskes jeg av Anne Holt og en ny krim i “serien” om familien Vik/Stubø, Pengemannen heter den. De siste bøkene jeg har lest av Anne Holt (som jeg jo holder ut med fordi jeg er stor fan!) har ikke overbevist. Men denne liker jeg godt!!

DSC00153

DSC00157

Har også eksperimentert litt med et pannebåndtørkle til små jenter. Var kjempemorsomt, og særlig da jeg modifiserte litt. Hjernen ville bare ikke skjønne oppskriften, som jeg fant på loppelills blogg, men jeg prøvde så godt jeg kunne. Det ble ikke så verst, om jeg skal si det selv ;-) Har ikke fått prøvd det på noen småjenter enda, men jeg håper det blir bra.

DSC00156

DSC00155

Sånn helsemessig er jo formen bedre, men utbruddet i pannen har vært en plage. I går flyttet hevelsen seg fra pannebrasken og til neseroten og øynene.. sexy.. min kjære mente jeg så ut som en av de blå i Avatar, og jammen har han ikke rett.. nesa mi ser ikke ut, og øynene ser ut som om de er bittesmå og langt fra hverandre.. fniiiiss… Siden det ikke er farlig dette, så får man bare le av det! I det minste er jeg ikke blå, og ørene mine er som de pleier.. ;-)

t1larg_avatar_fox

Ønsker dere alle en riktig god påske. Her er lammelåret innkjøpt, og sjokolade/påskemarsipan, og alt ligger til rette for en deilig påske. :-)

Vi blogges!!

5 kommentarer:

  1. Hei!
    Så fine sjal! Har jo prøvd meg jeg og, men mitt ser ikke så jevnt og fint ut som dine. Men det er jo mitt første, da..... Hvor mye garn bruker du pr sjal? Jeg har brukt "kitten mohair". Dattera mi vil ha dette jeg holder på med, og tror det holder med det ene nøstet.
    Det pannebåndtørklet var skikkelig søtt, tror jeg må se nærmere på den oppskriften.
    Godt at formen er bedre! Ikke så gøy med de hevelsene, men godt at du kan le av det!
    Ha en god påske!!
    Klem Ellen

    SvarSlett
  2. Hei flinke jenta!
    Humør er det beste plasteret. Har med tankenes kraft å gjøre. Hurra for deg!
    Pannebåndtørkle var kjempefint. Tenker vi må snakkes om det en gang...
    Her fylles huset fra fredag med barnebarn og oldebarn. Det blir kooz!
    Ha fortsatt god bedring,
    og ei gooood påskehelg til deg og dine.
    Klem fra krykkja.

    SvarSlett
  3. Krykkja, jeg tenket at de tørklene ble populære hos deg, skjønner du.. :-)
    Alltid så hyggelige kommentarer fra deg - kos deg masse med huset fullt!
    Stooor påskeklem fra meg!

    SvarSlett
  4. Her var det mye fint ja ! Du har nok ikke ligget på latsiden du! Gode kanelsnurrer er jo kjekt å ha i fryseren. Ønsker deg en riktig GOD PÅSKE !!!!
    God bedring.

    SvarSlett
  5. Så flink du er! God påske!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :