Sider

mandag 1. mars 2010

Vinterferien 2010 er vel overstått <3

Årets første ferie er vel tilbakelagt.
Nå skal det sies at ferier i utgangspunktet ikke er min favoritt, jeg er nok mer glad i hverdager siden det er da jeg fungerer best. Men uansett min form, så var det absolutt et vellykket stykke ferie.

Ungene hadde ferie med oss denne vinterferien, så da var det ting på programmet. Første del av uka var familiens 8 åring på håndballskole, noe som faktisk var en større suksess enn i fjor, sikkert fordi hun har blitt flinkere og hang bedre med. Jeg ser jo også at hun har utviklet seg som håndballspiller; sterkere, raskere og med bedre blikk. Og med alt dette, så har håndballen blitt morsommere for henne også, og det er det aller viktigste!
14 åringen var flink og grei og brukte 2 dager hos farmor og farfar og svingte snøskuffa etter beste evne. God hjelp for dem, og bra trim for ham, i tillegg så frigjorde det tid til hvile for meg. Jeg er ikke noe flink til å hvile foran ungene, jeg går heller til jeg stuper før jeg legger meg når de er her.

Torsdag reiste vi på familiehytta. Vi hadde med ski, men det ble dessverre ikke mer enn en skitur. Hyttetaket skulle måkes, og det tok mesteparten av krefter og utetid. Men den turen vi gikk var ganske lang for meg, og for meg holdt det leeeenge.
Det ble klassisk hytteliv, ispedd norske gullmedaljer fra tvkroken på kveldene. Vi er ikke så opptatt av tv, og ihvertfall ikke på hytta, men OL måtte vi jo bare få med oss.

Men det ble grilling, spilling, lesing av bøker, god mat, skitur, latter, aktivitet, hopping fra taket, aking, snøhyttebygging og alt som må til for noen fine dager på fjellet.

DSC00102

DSC00103

Jeg ser at appelsinene har trillet vekk, men de var der. Dere vet, appelsiner; symbolet på en vellykket norsk fjelltur, sammen med kvikklunsj, kakao og grillpølsene ;-)

Bra vinterferie, selv om det ble litt lite strikking. Lyset på hytta egner seg ikke for strikking på kveldene, og på dagene var vi opptatt med å være ute – heldigvis.

Takk for hyggelige kommentarer til alle sammen – det setter jeg veldig stor pris på. Mange som er innom i løpet av uka uten å legge igjen kommentar også; hei til dere!

1 kommentar:

  1. Hørtes ut som en hyggelig vinterferie! Herlig med litt fridager og avbrekk i hverdagen!
    Ellen

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :