Sider

søndag 19. desember 2010

Et aarggghhh…..

Jeg har vært inne på temaet før, men må til pers igjen!

I dag var familens yngste håpefulle en del av et kirkekor som skulle ha julekonsert. Vi satt spente og høytidsstemte noen rader bak i kirken og ventet på det som skulle skje. Først vinket hun til oss fra galleriet før konserten skulle begynne, og så kimte det i klokkene. Dørene åpnet seg, og over 40 4.-7.klassinger gikk hvitkledte inn i kirken for så å ta plass i koret.

Allerede da begynte det! På vår side i kirken var det to kvinner, og på den andre siden var det flere. De reiste seg opp to rader foran oss og begynte å knipse. Men det skulle zoomes og datteren skulle tydelig ha det rette ansiktsuttrykket og helst se deres vei… Vi bak hadde ikke sjans.
Men ikke nok med det. 2 ganger under konserten unnskyldte de seg forbi hele raden sin for å gå frem og ta bilder i midtgangen. Og det var det flere som gjorde også. Det var foreldre som gikk frem og tilbake med kamera under HELE konserten!!!
Vi bet det i oss, men så, da VÅR håpefulle skulle synge solo, så stod de jammen der igjen og det var umulig for oss å se noe. Vi ville også knipset henne, i det minste sett henne synge! Se henne stå der og debutere som solist.

Jeg skulle ønske foreldre tenkte seg LITT om før de kjørte egotripp. Nå angrer jeg for at jeg ikke sa noe til dem, men jeg var såpass sint at det hadde blitt veldig lite hyggelig, så kanskje det var til det beste.

Det er greit at man vil ta bilder av barna sine – men må man gjøre det på bekostning av andre? Går det ikke an til å ta LITT hensyn?
Vi fikk ikke sett vår lille 9-åring, men vi hørte henne heldigvis, og hun var veldig, veldig flink og modig!

 

2 kommentarer:

  1. Huff så leit. Dumt når slike ting ødelegger for en ellers flott opplevelse. Så tøff jente dere har..

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg hadde nok sagt noe...Godt gjort å klare å styre seg, det må jeg si.
    Sånne folk lever i en egoboble. :-(
    Hils den flinke jenta og si jeg er full av beundring!
    Klem fra krykkja.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :