Sider

mandag 20. juni 2011

Så var det over!

Gjenferdet er oppklart. Gledet meg til lukten, til følelsen, til stemningen. Og for all del, jeg fikk alt det der, det var bare at det gikk så fort.


Harry kom tilbake fra Hong Kong. Enda så godt jeg husker Panserhjerte, så hadde jeg glemt at Harry fikk det arret i ansiktet. Jeg hadde glemt det. Antakelig var jeg så glad for at han overlevde den gangen, at jeg så bort fra revnen.

Denne gangen, nei, jeg skal ikke si hva som skjer, men denne gangen er Harry også i trøbbel. Men denne gangen viser Harry igjen sin omsorg for Rakel og Oleg, og han gir kanskje steforeldre et ansikt… selv om, kremt, han ikke akkurat er noe forbilde.

Jeg lurer veldig på om det kommer en bok til, en bok nr 10 om Harry Hole. Jo Nesbø har jo sagt at en som Harry lever ikke altfor lenge, men orker jeg den sorgen en gang til? Da jeg leste siste boka til Henning Mankell om Kurt Wallander så måtte jeg gråte, for jeg syntes Kurt fikk en så lite verdig sorti. Men så kom jeg til hektene igjen og ser jo at det er sånn livet er – uansett hvor god man er så kommer livet opp med utfordringer som er tøffe å takle.

Vel, en dreven leser er jeg nok, så jeg har flere kort i ermet, og heldigvis er det flere som skriver god krim. Må innrømme at det er en slags besettelse å lese krim for tida, selv om jeg sper på med annen litteratur innimellom. Vil jo ikke beskyldes for å være grunn heller Smilefjes som blunker 

Men det som er på vent nå er sommerlektyren. Jeg sier det hele tida, at jeg skal SPARE bøker til sommeren, men så blir jeg så ivrig.. Heldigvis fikk jeg lånt bort Mofongo, som var en gave, så jeg kunne ha den i sommer. Så har jeg lånt noen skikkelige chick-lit-bøker av min niese, de er deilige å slappe av med. Så har jeg jeg også en ny Lars Kepler-bok på lager, nemlig Paganinikontrakten.

Bøker er nydelige saker.

I dag er det knallbra vær her i Tønsberg, men naboen driver og maler, og jeg blir helt ør av malinglukta, så jeg gikk inn igjen. Greit nok, jeg greide jo å bli litt svidd i helga også… selv om jeg ikke gikk “kokt-hummer”-look.. Smilefjes 

God mandag!

1 kommentar:

  1. Heisann

    Har værttreg til å kommentere en stund nå, men skrotten er visst ikke glad i noe om dagen, hverken finvr, eller regnværsdager, men nå letner det litt her. For det er sikkert ikke jeg som har vært for aktiv.. aldri.. hihi

    Har vært her inne og lest likevel. Og koser meg med bloggen din. Elsker humoren din, og den lille snerten av selvironi.
    Den kokt-hummer-looken, den må være in i år. For den hadde jeg tidligere i vår også.. lite behagelig, og lite kledelig egentlig.. men hva gjør man ikke..
    Og solbrent er ikke godt, kokt-hummer-look eller ikke. Men det er jo så deilig når sola endelig dukker fram

    tror jeg må få kommet meg i gang med gjenferdet jeg også.. han har så fine bøker, som samtidig er grusomme... og ikke går an å legge i fra seg

    Får håpe det kommer en fin tirsdag i dag, uten malinglukt, og andre ulumskheter av lukter og lyder. Og du får kost deg ute litt.
    Ha en fin tirsdag, så er jeg plutselig tilbake
    Klem

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :