Sider

tirsdag 21. juni 2011

Vaskedag - eller uke, som det blir med ME

Jeg vil jo gjerne være en bra husmor. At jeg i det hele tatt skulle ta den setningen i min munn er et resultat av ME og at jeg ikke har noen mulighet til å jobbe. Hjemmet mitt er der jeg tilbringer tilnærmet all tid, og jeg vil gjerne at det skal både se og føles bra.

Interiørmessig liker jeg funksjonelle ting som ser ok ut, jeg liker ting med affeksjonsverdi. Jeg er ikke opptatt av shabby chic, at alt må være hvitt og beige og grått… jeg liker at hjemmet mitt ser bebodd ut! Og så liker jeg jo at det er lettstelt, selv om man jo allikevel må tørke støv, støvsuge, rydde.. u know.

Men det er to ting et hjem MÅ ha for å være et hjem, sånn jeg ser det. Egentlig 3, men vi tar de to hovedtingene: Det ene er bøker! Hadde vi hatt et digert hus med flere stuer ville jeg hatt et bibliotek med hyller med glassdører (støvet, vet dere), gode leselamper og et par gode ørelappstoler til å sitte og lese i.
Ting nummer to er blomster. Jeg elsker blomster. Nå skal jeg ikke si at beholdningen min inne er like imponerende om sommeren, men da er det liksom uteblomster man prioriterer. .

Nå skal jeg hvile litt på sofaen en times tid, og så må jeg prøve å få vasket badet. Jeg har tillatt meg selv en belønning, og det er en bit av denne sjokoladen:

Det er det nærmeste man kommer sunn sjokolade, tror jeg Smilefjes som blunker 
Den er helt nydelig, og jeg har falt pladask! Og den er såpass mektig at man bare orker en liten bit av gangen. Elsker!

Jeg er redd denne dagen kommer til å få følger for de neste dagene, men nå vil jeg shine resten av huset så vi bare kan kose oss i helga.

Ønsker alle en strålende tirsdag!

2 kommentarer:

  1. Nybegynner!

    Den sjokoladen forsvinner raskt, kan en bit være på 100 gram?

    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Takk for din kommentar hos meg! Takk for tips for den sjokoladen.. Nam..

    Jeg bodde i en stor leilighet som hadde en egen stue med bokhyller og glassdører. Skikkelig lekkert, og jeg elsker og lese. Men vi leide bare den gangen. Men savner sånt jeg også. Min mann har snekret opp hyller på soverommet, og jeg har begrenset bokkjøpene. Er Jo Nesbø fan.. Hele serien komplett med Harry Hole!

    Husarbeid tar jeg en dag av gangen og etter formen. Har fibromyalgi.. Ikke slit deg ut, og vi kvinnfolk må bli flinkere til og be om hjelp..

    Ha en fin feiring i kveld!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen <3 :